Logistik och inköpsansvarig till Koenig & Bauer Coding

Logistik och inköpsansvarig till Koenig & Bauer Coding

Är du en självgående person med intresse för logistik och inköp? Är du orädd och trivs med nya och varierande uppgifter? Nu har du möjligheten att få jobba på ett expanderande företag som främjar din personliga utveckling!

Om tjänstenDen här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Koenig & Bauer Coding.

Om företagetKoenig & Bauer Coding tillhör den tyska koncernen Koenig & Bauer och är ett ledande företag inom industriella märkningssystem. Deras långa erfarenhet och starka engagemang för utveckling inom industriell märkning ger kunden den trygghet de behöver för optimal produktkvalitet, support och service tillsammans med rådgivning - även för framtidens märkkrav. Med en kultur som bygger på kundengagemang ser Koenig & Bauer Coding idéer och förbättringar som en chans att utvecklas, för att erbjuda sina kunder ännu bättre service och support.

ArbetsuppgifterSom logistik och inköpsansvarig har du en bred och varierande roll på företaget. Det innefattar fokus på flera delar såsom inköp, leverans- och lagerflöde. Dina arbetsuppgifter är varierande då du arbetar med inköp av lagervaror utifrån behov samt samarbetar med säljavdelningen för att bekräfta order mot kund. Slutligen tillkommer det även ett lageransvar för plockning och packning av order samt in- och utgående leveranser. Du arbetar administrativt mellan de olika systemen för att kommunicera mellan både kunder och dina kollegor.

Du kommer att få en gedigen utbildning på plats med undantag för resor till stockholmskontoret 1-2 dagar i veckan under upplärningsperioden. Sedan håller du ständig kommunikation med din närmaste arbetsledare för att få stöttning och chansen till utveckling i din roll. Koenig & Bauer främjar utveckling och erbjuder ett antal olika internutbildningar för de som är intresserade.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
  • Minst 2 års arbetslivserfarenhet
  • B-körkort
  • Flytande svenska och engelska i både tal och skrift
  • Meriterande med erfarenhet inom inköp, logistik och/ eller lager
För att trivas i rollen motiveras du av att driva ditt arbete framåt på ett självständigt sätt och ser till att du har information som krävs för att utföra dina uppgifter. Du tar egna initiativ och motiveras av att påverka, utveckla och driva dina egna projekt. Vidare ser du inga problem med att hjälpa och stödja kollegor i de områden som behövs och du trivs med varierande arbetsuppgifter. Du har en positiv inställning till arbetet och vidare bidrar du till en härlig stämning bland dina kollegor. Slutligen är du noggrann i ditt arbete och har förmågan att skapa och behålla struktur.

Övrig information
Start: Omgående
Plats: Linköping
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Administratör, administration, service, kundservice, support, kundsupport, inköp, inköpsadministration, lager, lagermedarbetare, försäljning, säljare, heltid, Linköping, Visma administration, omgående
Mer info
Område Linköping
Yrkesroll Transport & Logistik
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag Löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!