Almi söker Affärsrådgivare som ska utveckla små och medelstora företag i Östergötland!
För att företag ska lyckas och utvecklas behövs det ofta mer än en stark vilja och en god affärsidé. Det behövs kapital, kontaktnät och skickliga rådgivare. I arbetet med stödja våra kunder på deras tillväxtresa har du som rådgivare en viktig roll.
Dina arbetsuppgifterSom rådgivare på Almi kommer du vara inriktad på affärsutveckling och möta många spännande kunder och deras företag. Här arbetar vi både självständigt och i team med stort ansvar för våra kunders framtida utveckling. Du kommer att få analysera företags utmaningar, coacha och agera bollplank åt ledningen i tillväxtföretag och processleda vd-grupper i deras utvecklingsarbete.
Du har ett mycket kompetent team att tillgå när du behöver en djupare kunskap inom något område. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper då detta kommer att vara dina viktigaste verktyg. Där ser vi att kreativitet, utvecklingsdriv och en vilja till ständigt lärande är kritiska framgångsfaktorer.
Våra kunder är entreprenörer i företagandets alla faser, från innovativa startups till små och medelstora företag med ambitiösa tillväxtmål.
Din profilDu har lätt för att se och förstå kunders behov och med din internationella erfarenhet stärker du vårt team och företagens tillväxt på nya marknader.
Du är resultatinriktad, engagerad och stimuleras av att träffa och utveckla regionens företag. Du har ett genuint intresse för entreprenörskap och drivs av nya idéer och att hjälpa andra framåt i sina verksamheter. Du arbetar självständigt och i team, tar egna initiativ och driver igenom idéer och förbättringsförslag med kundens affär i fokus. En viktig aspekt av ditt arbete är att ha en bra marknadskännedom och goda relationer till relevanta samarbetspartners.
Världen förändras snabbt och för att möta kundens behov och ligga i framkant så ser vi att du är nyfiken, håller dig uppdaterad och har ett intresse för aktuella områden som påverkar företagens affärer tex. digital marknadsföring, försäljning, digitalisering och hållbarhet. Då tjänsten innebär frekventa resor inom regionen är B-körkort ett krav. Utlandsresor kan förekomma.
Hos oss kommer du få möjlighet att utvecklas både professionellt och personligt, allt för att bistå våra kunder att nå ännu större framgångar. Så om du vill få möjlighet att vägleda Sveriges nästa internationella framgångsföretag och tycker att detta låter som en beskrivning som passar in på dig så skicka in en ansökan redan idag, anställning sker löpande.
Checklista för sökande- Erfarenhet av internationell försäljning.
- Relevant akademisk utbildning och/eller har drivit företag med internationell marknad
- Är genuint nyfiken och vill utvecklas
- Du jobbar aktivt med att skapa nätverk i regionen och deltar i forum som gynnar detta
- Skicklig på att lotsa människor genom förändring
- Du är flytande i svenska och engelska, ytterligare språk är meriterande.
Almi driver ett aktivt mångfaldsarbete både internt och externt och vi tror på att våra medarbetares olika bakgrunder, erfarenheter, kunskaper och personligheter berikar vår verksamhet. I rekryteringssammanhang är fokus på mångfald utifrån exempelvis kön, ålder, och utländsk bakgrund en självklarhet.
AnsökningsförfarandeDu ansöker genom att logga in eller registrera CV och personligt brev på www.skill.se .
Har du frågor gällande tjänsten kontakta då ansvarig rekryterare på Skill, Lena Johansson, 0708-52 32 36, lena.johansson@skill.se eller Susanne Öman, 013-32 94 08 susanne.oman@skill.se. Intervjuer och urval sker fortlöpande med sistan ansökningsdag 18/4.
Välkommen med din ansökan redan idag!