Erfaren administrativ assistent till internationellt företag!

Erfaren administrativ assistent till internationellt företag!

Om tjänsten
Som administrativ assistent kommer dina arbetsuppgifter bestå av att bistå chefer, ledningsgrupp och medarbetare med administrativ support och service. Du kommer ha ett nära samarbete med en global ledningsgrupp som består av 15 personer och stötta dem med administrativa uppgifter såsom konsult- och resurshantering. Arbetsuppgifter som är vanligt förekommande är hantering av inköpsordrar, uppföljning av tidrapporter och fakturor samt hantera on-boarding och off-boarding processen av personal. Du kommer även arbeta med uppdatering av kommunikationsplattformar b.la. sharepoint och confluence.

I din roll som administrativ assistent kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
  • Förbereda presentationsmaterial inför möten
  • Möteskallelser
  • Fakturahantering
  • Personaladministration
Om dig
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta administrativt i en assistentroll och har förståelse för vikten av struktur och service i din yrkesroll. Som person ska du vara ansvarsfull, prestigelös och tycka om att ta egna initiativ. Då du kommer att fungera som ett stöd för linjechefer ser vi att du är serviceinriktad och kommunikativ med ett stort intresse för människor. Du bör vara flexibel och ha förmåga att prioritera då dina arbetsuppgifter kan komma att variera från dag till dag. Vi tror att du trivs med att ha kontakt med både interna och externa parter, samtidigt som du är trygg med att arbeta självständigt. Har du därtill lätt för att lära dig nya administrativa system och ett intresse för att förbättra processer kan du vara den vi söker. Det är även av vikt att du tycker om att arbeta i ett högt tempo och trivs med att arbeta strukturerat.

Viktigt för tjänsten är:
  • goda kunskaper i engelska och svenska i både tal och skrift
  • god vana vid administrativa system
  • goda kunskaper av MS Office samt erfarenhet av affärssystemet SAP
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet

Att arbeta som konsult på Adecco

Tjänsten är en del av vår personaluthyrning. Du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde.

Om anställningen
Tjänsten som administrativ assistent är ett konsultuppdrag med start omgående och är tänkt att pågå fram till och med september 2021 då det är föräldrarvikariat.

Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.
Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Tjänsten skall tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

1. Första steget i vår rekryteringsprocess är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Tove Bohlin på tove.bohlin@adecco.se

Välkommen med din ansökan!
Mer info
Område Linköping
Yrkesroll Administration, Assistent
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Hemsida http://www.adecco.se/
Sista ansökningsdag 19 dec 2020 (25 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Varje dag gör vi skillnad. För företag, organisationer och individer. Vi ser dagligen våra konsulter och kandidater komma ut i jobb hos våra kunder. Det är anledningen till varför vi går till jobbet varje dag. Som en av världens största HR-leverantörer har vi individens utveckling och kundens behov i fokus, för vi vet hur viktigt det är för ett företags konkurrenskraft att ha rätt person med rätt kompetens på rätt plats.