Administratör till kund i Linköping!

Administratör till kund i Linköping!

Har du erfarenhet av administrativt arbete och har ett intresse för att utveckla olika processer? Är du en driven och noggrann person som vill jobba på ett internationellt bolag inom elektronikbranschen i Linköping? Då har vi jobbet för dig!

Om tjänsten
Som administratör arbetar du i ett globalt team med inköp av utrustning för testmiljö inom Telecom och IT. Du kommer arbeta med operativa arbetsuppgifter samt vara med i förbättringsarbete av olika processer. Du kommer ha ett nära samarbeta med olika avdelningar och kommunicera med företagets anställda runt om i världen. Det är arbete i en föränderlig miljö tillsammans med dina kollegor i Linköping.

I din roll kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära att:
  • analysera hur olika processer kan utvecklas
  • följa flöden och processer i olika system
  • ha uppsyn över all utrustning och tillhörande data
Tjänsten som administratör är ett konsultuppdrag med start omgående.

Om dig
Vi söker dig som har en gymnasial utbildning och ser gärna att du har erfarenhet av asset management och administrativa uppgifter sedan tidigare. Det är meriterande om du har kunskap om inköpsflödet genom utbildning eller arbete och har erfarenhet av att arbeta i SAP eller liknande affärssystem. Har du kunskaper inom ekonomi och inventering är även det meriterande.

Vidare ser vi att du har en bra kommunikativ förmåga och innehar ett strukturerat och noggrant arbetssätt. Du ska även trivas i en flexibel och föränderlig miljö samt vilja arbeta med utveckling och förändring av olika arbetssätt. Vi ser också att det finns ett intresse av att arbeta i en teknisk organisation.

Viktigt för tjänsten är:
  • Att du har en god kommunikativ förmåga i både svenska och engelska
  • Goda kunskaper i Microsoft Office
  • Att du tycker det är kul att arbeta med ett stort kontaktnät
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:

Ebba Melin via Adecco 010 - 173 73 00. Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord

administration, inköp, IT, Linköping, teknik, system , Adecco, logistik, telecom
Mer info
Område Linköping
Yrkesroll Data & IT, Administration
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.adecco.se/
Sista ansökningsdag 22 feb 2020 (5 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag, globalt sysselsätter vi ca 3 miljoner människor under ett år. I Sverige finns vi på ca 50 orter från norr till söder och har ca 5 000 anställda. Våra kunder återfinns inom ett brett spann av branscher, alltifrån administration, ekonomi, juridik, IT och teknik till bygg och anläggning, tillverkningsindustri, hälso- och sjukvård samt life science.