Kundtjänstmedarbetare till Skandiabanken!

Kundtjänstmedarbetare till Skandiabanken!

Har du ett intresse för service, ekonomi och vill få möjligheten att ge kunder support och vägledning gällande privatekonomi? Vill du jobba i en kultur som präglas av gemenskap, ambition och hög energi? Nu har du möjligheten att utvecklas inom bank- och finansbranschen där du får goda förutsättningar att utvecklas i din roll. Skandiabanken söker dig med engagemang, nyfikenhet och vilja!

Information om uppdraget

Skandiabanken är ett dotterbolag till försäkringsbolaget Skandia och har sedan starten 1994 utvecklats till en renodlad internetbank. De är idag branschledande och en vass utmanare när det gäller innovation och nytänkande. I rollen som kundservicemedarbetare kommer du att ingå i ett team där engagemang, eget ansvar och laganda värdesätts högt. Här arbetar man tillsammans för att nå uppsatta försäljningsmål och kundnöjdhet.

Det här är ett arbete för dig som vill jobba på bank på riktigt! I vår roll är vi ansiktet utåt för banken och dess kunder där vi fungerar som stöd i alla deras bankärenden. Gemenskapen med sina kollegor är något som jag verkligen gillar med att arbeta på Skandia. Du är omgiven av duktiga kollegor som stöttar dig i ditt arbete oavsett vilket team du tillhör. Det är väldigt fördelaktigt när du är ny då du har nära till närmsta kollega och alltid kan fråga om hjälp. Det allra bästa är att man har roligt tillsammans och att vi är en skön blandning av killar och tjejer i olika åldrar! - Säger Daniel som har jobbat på banken i två år.

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos Skandiabanken.

Arbetsuppgifter

Som kundservicemedarbetare kommer du arbeta med inkommande telefonsamtal från Skandiabankens kunder. Kontakten med kunderna innefattar att du ger professionell service och support samt informerar och erbjuder Skandiabankens produkter och tjänster. Du är därmed en viktig nyckelspelare genom att skapa ett positivt bemötande och mervärde för Skandiabankens kunder. Det är en varierad roll där du även kan komma att avlasta och stötta dina kollegor på andra avdelning i deras arbete, vilket gör att du får en fördjupad förståelse för Skandiabankens verksamhet samt utvecklas i din roll.

Du kommer till exempel att:
  • Arbeta i team där du strävar mot egna och gemensamt uppsatta mål inom exempelvis försäljning och kundnöjdhet.
  • Ta emot inkommande ärenden via telefonen med möjlighet att besvara kunder via andra kanaler som chatt & mejl.
  • Informerar och säljer in Skandiabankens koncept till kunder.
Det bästa med rollen beskrivs av en medarbetare nedan:

Det är en bred och varierad roll där du får kunskap inom många olika områden där jag har fått möjligheten att inrikta mig gentemot två specialistområden som jag tyckte var intressanta. Jag har även lärt mig otroligt mycket kring min egen privatekonomi.

Tjänsten passar dig som ser en framtid i bankvärlden och har engagemang och vilja att tillsammans med dina kollegor ge service i världsklass. För en optimal start i rollen erbjuds du en utbildning på 2,5 veckor som ger dig både en personlig och spännande kompetensutveckling inom bank- och finans. Efter en gedigen introduktion får du dessutom löpande utbildning i din roll samt har möjlighet att ta certifieringar för utökat ansvar. Skandiabanken är måna om sina medarbetares välmående och erbjuder även följande:
  • Privatförsäkring
  • Förmånligt personallån
  • Friskvårdsbidrag
  • Aktivitetsklocka vid fast anställning
  • Rabatterade tjänster och produkter för välbefinnande och hälsa, exempelvis gymkort, massage, naprapat
Vi söker dig som
  • Har avslutad gymnasieutbildning, gärna inom ekonomi.
  • Har tidigare erfarenhet av service och support.
  • Har intresse för vardagsekonomi.
  • Har goda kunskaper inom Officepaketet samt är van användare i Windowsmiljö.
  • Har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift, eftersom tjänsten innefattar mycket kommunikation både muntligt och skriftligt.
Det är meriterande om du:
  • Har erfarenhet av kundservicearbete, gärna via telefon och chatt.
  • Har tidigare arbetslivserfarenhet av försäljning.
  • Har bolånelicens.
Som person visar du ansvarskänsla för det egna och teamets arbete och resultat samt har ett flexibelt förhållningssätt i arbetet. Du har förmågan att vara lyhörd inför kundens behov där du agerar tillmötesgående och engagerat. Du brinner för service och försäljning samt drivs av att finna den bästa lösningen för kunden. Med hjälp av din naturliga förmåga att kommunicera kommer du således bidra till att relationerna med kunderna stärks och att ni som team når uppsatta försäljningsmål. Vidare är du mån om att ha roligt på arbetsplatsen och delar med dig av din energi till dina kollegor!

Övrig information
  • Start: 2 September
  • Arbetstider: Dagtid
  • Omfattning: Heltid
  • Placering: Centrala Linköping
  • Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Skandiabankens önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work
Denna tjänst är utannonserad via två olika bolag, vi ser gärna att du skickar in din ansökan via en utav oss. Alla ansökningar går till Skandiabanken.

Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på Academic Work under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!
Mer info
Område Linköping
Yrkesroll Försäljning, Kundservice
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Academic Work
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Skandiabanken kundservice i Linköping ansvarar för att ge professionell service åt bankens kunder via inkommande telefonsamtal, chatt och e-post. Verksamheten i Linköping har successivt byggts upp sedan starten år 2000 och omfattar idag cirka 160 medarbetare, varav ca 50 är studenter som arbetar deltid i resurspoolen. Fokus har varit att skapa en modern och konkurrenskraftig kundservice med inriktning på att sälja in Skandiabankens produkter och tjänster, vilket har resulterat i att företaget de senaste åren har blivit utsedda till Sveriges bästa kundservice vid ett flertal tillfällen.