Kundservicemedarbetare till Skandiabanken i Linköping

Kundservicemedarbetare till Skandiabanken i Linköping

Brinner du för service och drivs av att alltid finna den bästa lösningen? Inspireras du av att nå uppsatta försäljningsmål och ser en framtid inom bank- och finansbranschen? Skandiabanken söker dig med engagemang, nyfikenhet och viljan att utvecklas!

Information om uppdraget

Skandiabanken fortsätter att expandera och söker därför ytterligare medarbetare till deras kontor mitt i city. Du kommer att ingå i ett team där engagemang, eget ansvar och laganda värdesätts högt och där man gemensamt arbetar för att nå uppsatta försäljningsmål.

Den optimala storleken på företaget, gör att känslan av att bidra fortfarande är stor samtidigt som du har möjlighet att specialisera dig inom olika områden. så beskriver Johan, medarbetare på Skandiabanken, sin arbetsplats. Låter det spännande? Vänta inte med att söka, vi arbetar med urvalet löpande!

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos Skandiabanken.

Arbetsuppgifter

Som kundtjänstmedarbetare kommer du arbeta med inkommande telefonsamtal, chatt och e-post från Skandiabankens kunder. Kontakten med kunderna innefattar att du ger professionell service samt informerar och erbjuder Skandiabankens produkter och tjänster. Du är därmed en viktig nyckelspelare genom att skapa ett positivt bemötande och mervärde för Skandiabankens kunder.

Du kommer till exempel att:
  • Ta emot inkommande samtal via telefon, chatt och e-post
  • Informerar och säljer in Skandiabankens koncept till dess kunder
Tjänsten passar dig som ser en framtid i bankvärlden och har engagemang och vilja att tillsammans med dina kollegor ge service i världsklass. Du erbjuds en utbildning som ger dig både en personlig och spännande kompetensutveckling inom bank- och finansbranschen.

Vi söker dig som
  • Har lägst gymnasieutbildning inom relevant område
  • Har tidigare erfarenhet av service
  • Har ett eget intresse för vardagsekonomi
  • Har goda kunskaper inom Officepaketet samt är van användare i Windowsmiljö
  • Har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift, eftersom tjänsten innefattar mycket kommunikation både muntligt och skriftligt
Det är meriterande om du:
  • Har erfarenhet av kundservicearbete, gärna via telefon och e-post
  • Har bolånelicens
Som person är du självgående eftersom ditt arbete är självständigt med kunden i fokus och i nära samarbete med dina kollegor. Du brinner för kundfrågor och försäljning samt drivs av att finna den bästa lösningen för kunden. Med hjälp av din naturliga förmåga att kommunicera kommer du således bidra till att relationerna med de befintliga kunderna stärks och att ni gemensamt når uppsatta försäljningsmål. Vidare är du mån om att ha roligt på arbetsplatsen och delar med dig av din energi till kollegorna! Stor vikt kommer läggas vid dina personliga egenskaper.

Övrig information
  • Start: 22 augusti
  • Omfattning: Heltid
  • Placering: Linköping
  • Kontaktuppgifter: Anna Johansson
  • Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Skandiabankens önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work
  • Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
  • Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på lin01@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!
OM OSS

Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.
Mer info
Område Linköping
Yrkesroll Försäljning, Kundservice
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Rekrytering hanteras av Academic Work
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Skandiabankens kundservice i Linköping ansvarar för att ge professionell service åt bankens kunder via inkommande telefonsamtal, chatt och e-post. Verksamheten i Linköping har successivt byggts upp sedan starten år 2000 och omfattar idag cirka 160 medarbetare, varav ca 50 är studenter som arbetar deltid i resurspoolen. Fokus har varit att skapa en modern och konkurrenskraftig kundservice med inriktning på att sälja in Skandiabankens produkter och tjänster, vilket har resulterat i att företaget de senaste åren har blivit utsedda till Sveriges bästa kundservice vid ett flertal tillfällen.