Group AR Administrator till AW Group Finance

Group AR Administrator till AW Group Finance

Nu söker vi en Group AR Administrator till Finance inom Group på AW, där du får komma in i ett glatt gäng och bidra till utvecklingen och effektiviseringen av arbetsprocesser. Läs mer nedan!

Information om uppdraget

AW Groups ekonomifunktion finns placerad i Linköping och består i dagsläget av ca 40 medarbetare på både hel- och deltid inom olika processer och funktioner.

I rollen som Group AR Administrator kommer dina främsta arbetsuppgifter vara att ansvara för hanteringen av fakturor ut mot våra kunder.

AW Groups ekonomifunktion implementerade ett nytt ekonomisystem för hela koncernen under 2021, Workday. Nu befinner man sig i en spännande fas där man vill börja arbeta mer systematiskt med process- och systemutveckling för reskontrorna. Det handlar om effektivisering via automatisering och på sikt även förstå hur man ska jobba med AI. Är du en person som är utvecklingsorienterad och gillar att driva förändring så finns det goda möjligheter till det i denna roll!

Under året som gått har ekonomifunktionen även centraliserats och i samband med centraliseringen slogs reskontrorna ihop till ett team. Team AP/AR är nu ett av de större teamen på Finance. Tillsammans hanterar man kund- och leverantörsfakturor för ca 35 olika bolag i sex länder. Framöver vill man också hitta nya och mer effektiva sätt att samarbeta inom teamet.

"I min roll som Group AR Administrator får man möjlighet att tillsammans med ett tight team leverera service i världsklass till både våra kunder och kollegor i organisationen. Vi arbetar dagligen med att effektivisera och förbättra våra processer så att vi kan leverera fakturor till kunderna på ett så proffsigt sätt som möjligt. Det roligaste med att arbeta som Group AR Administrator är att man alltid har möjlighet att utvecklas och möjlighet att ta sig an nya arbetsuppgifter. Det är väldigt varierande arbete där den ena dagen sällan är den andra lik. Utöver detta så får man en väldigt trevlig arbetsplats med omtänksamma kollegor!"

Så här beskriver en av våra nuvarande Group AR Administrators rollen och varför hen trivs så bra i den. Rollen innebär också många kontaktytor, både med kollegor runt om i länderna men naturligtvis även med våra kunder.

Hos oss uppmuntrar vi och belönar ambition. Vi tror och hoppas verkligen att du kommer trivas hos oss och lägger därför mycket fokus på att skapa en miljö och kultur som får våra medarbetare att må bra och växa både som människor och i sin roll.

Arbetsuppgifter

Som Group AR Administrator arbetar du självständigt med hela processen för hanteringen av våra kundfakturor. Du sköter den löpande administrationen kring flödet och ser till att fakturor skickas ut. Du kommer samarbeta närmast med sex kollegor som också arbetar dedikerat med våra kundfakturor. Du kommer till exempel att:
  • Vara med och driva utveckling av både processer och rutiner för i första hand AR men på sikt även AP
  • Hantera flödet av och skicka kundfakturor
  • Administrera krediteringar
  • Ge förstklassig support till våra interna kollegor i fakturahantering och i vårt fakturasystem
Tjänsten passar dig som trivs i en snabbrörlig organisation med stort ansvar, högt tempo och många ambitiösa, energigivande kollegor.

Vi söker dig som
  • Har en avslutad gymnasieutbildning, gärna med ekonomiinriktning
  • Har 3-5 års erfarenhet av hantering av kundfakturor eller liknande ekonomiuppgifter
  • Har erfarenhet av att arbeta med service och kundkontakt sedan tidigare
  • Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift då du har mycket kontakt internt och externt på båda språken
Det är meriterande om du tidigare har arbetat:
  • I systemet Workday
  • Med utveckling av arbetsrutiner, processer eller system
För att lyckas i rollen är det viktigt att du är ansvarstagande och problemlösande. Du trivs med att samarbeta i team och motiveras av att arbeta i en stöttande roll där du får hjälpa kollegor. Då du kommer ha mycket eget ansvar för leverantörsfakturorna är det viktigt att du är strukturerad och trivs med administrativt arbete. Hos oss är tempot ofta högt så vi söker dig som trivs och kan utvecklas i en sådan miljö.

Välkommen till oss, We reward Ambition!

Övrig information
  • Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
  • Omfattning: Heltid, tillsvidare
  • Placering: Vår Finance-funktion är placerad i Linköping, men vi ser att du kan utgå från annan ort i Sverige och då vara baserad på något av våra andra kontor i landet i kombination med arbete på distans. Vår flexibilitetspolicy gör det enkelt att kombinera hem- och kontorsarbete.
Sök tjänsten genom att klicka på Ansök. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Observera att denna ansökan sker via en extern site vilket gör att den inte kommer att synas under mina sidor på din profil.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av Jamila Badee under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail.

För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!
Mer info
Område Linköping
Yrkesroll Ekonomi
Typ av anställning Heltid
Rekrytering hanteras av Academic Work
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

AW Group består av flera olika verksamheter med ett gemensamt mål, att hjälpa människor och företag att växa. Den största delen av verksamheten är fortfarande uthyrning av personal samt rekrytering inom Academic Work-koncernen. Inom AW Group arbetar idag cirka 1000 internt anställda i sex länder, med en omsättning på 3,5MSEK. Vi är stolta över vad vi har uppnått hittills men är fortfarande bara i början på vår resa. Vill du veta mer om hur det är att arbeta på AW Group? Läs mer här.