Consultant Manager till Academic Works Linköpingskontor

Consultant Manager till Academic Works Linköpingskontor

Vill du växa med oss på Academic Work? Vi söker nu en Consultant Manager till vårt Linköpingskontor och dig som trivs med ett brett eget ansvar i en affärsorienterad miljö. I denna roll är du en engagerad partner för både Young Professionals och kunder i behov av deras kompetens.

Information om uppdraget

Våra Consultant Managers har ett stort intresse för andra människor och drivs av att skapa bra relationer till kunder, kandidater, konsulter och kollegor. En framgångsrik Consultant Manager triggas av att uppnå resultat, brinner för service och gillar merförsäljning.

Så här beskriver en av våra medarbetare, Emma, sin roll som Consultant Manager:
"Det bästa med mitt jobb är kombinationen av arbetsuppgifter och kollegor. Jag arbetar nära kandidater, konsulter och kunder varje dag. Att vara en karriärpartner ger mig inspiration och möjlighet att se konsulters utveckling på nära håll. Att vara en partner till kunder innebär att jag får utveckla mitt affärsmannaskap och jag har själv möjlighet att påverka både mitt resultat och mina mål. Motivation och energi hämtar jag från mina kollegor, kulturen på Academic Work handlar för mig mycket om att lyfta kollegor och att glädjas med varandras prestationer!"

Är du nyfiken på att veta mer om hur det är att arbeta internt på Academic Work? Spana in vårt Instagramkonto och följ med bakom kulisserna på våra 16 kontor över hela Sverige.

Arbetsuppgifter

I dina arbetsuppgifter ingår bland annat ansvar för följande områden:
  • Rekrytering: helhetsansvar för rekryteringsprocessen av konsulter till dina kunder; från uppstart och genomgång av kravprofil, annonsering, selektering, intervjuer till presentation av kandidater till kund
  • Personalansvar och ledarskap: ansvar för att vårda och utveckla relationerna med dina anställda konsulter, genom löpande dialog, möten och service men också tillhörande administration och tidrapportering
  • Kundrelationer: att i nära samarbete med Account Managers vårda och utveckla samarbeten med kunder och självständigt driva merförsäljning
Du kommer att tillhöra vårt IT-team och jobba specialiserat med kunder, kandidater och konsulter inom IT-branschen. Det innebär att du behöver ha ett intresse för branschen och en vilja att lära dig mer, men förkunskaper eller erfarenhet är inget krav. Du får introduktion och utbildning även inom affärsområdet.

Vi är uppdelade i mindre team och även om mycket arbete sker självständigt är du tillsammans med teamet engagerad i era gemensamma mål, resultat och affärsområdets fortsatta utveckling och tillväxt.

Vi söker dig som
  • Har relevant akademisk utbildning; exempelvis dig som är personalvetare med intresse för affärer eller ekonom som brinner lite extra för att jobba med människor
  • Har erfarenhet av servicerelaterat arbete och kundkontakt
  • Har körkort B
Då du arbetar i ständig dialog med kollegor, kunder, kandidater och konsulter är det ett krav att du behärskar svenska språket samt att du är bekväm i att även använda engelska i tal och skrift.

Erfarenhet av bemannings- eller rekryteringsbranschen eller säljinriktat arbete kan vara meriterande men med rätt driv tror vi även att du som relativt junior i karriären kan lyckas i denna roll. Det kan också vara meriterande om du har kunskaper inom eller erfarenhet från IT-branschen, men det är inget krav. Det viktigaste är att du är intresserad av att lära dig mer om affärsområdet.

Vi vill att du motiveras av utmaningar och högt uppsatta mål och att du arbetar fokuserat för att uppnå resultat. Du bör också trivas med eget ansvar för att strukturera ditt arbete och att självständigt driva dina processer framåt i målets riktning. Du är lyhörd mot kunder, kollegor och konsulter och har tydligt affärsfokus i dina dagliga prioriteringar.

Vi vill att du delar vår ambition om att ständigt utvecklas, dela energi, inspirera och lyfta kollegor och deras prestationer. Till dig som vill lite mer - välkommen till oss! We reward ambition!

Övrig information
  • Start: Omgående, med hänsyn till eventuell uppsägningstid
  • Omfattning: Heltid, tillsvidare med inledande provanställning
  • Lön: Månadslön med en fast del och en rörlig provisionsdel
  • Placering: På vårt kontor på Drottninggatan i centrala Linköping
  • Sök tjänsten genom att klicka på Ansök via annan site nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Observera att denna ansökan sker via en extern site vilket gör att den inte kommer att synas under mina sidor på din profil.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på talentacquisitionlin@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!
Mer info
Område Linköping
Yrkesroll HR & Personal, Rekrytering
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Academic Work
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vill du veta mer om hur det är att jobba internt på Academic Work? På Jobba Hos Oss får du träffa några av våra medarbetare, läsa om vad vi värderar högt samt se bilder och filmer som beskriver vår värld. Klicka här! Varmt välkommen!

Academic Work är Home of the young professionals. Vi rekryterar och hyr ut young professionals studenter och akademiker som befinner sig i början av karriären. Academic Work startades av tre studenter som levde sin egen affärsidé. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Läs mer på www.academicwork.se.