Junior inköpare till Mercado

Junior inköpare till Mercado

Är du i början av din karriär inom inköp och vill bli en del av en mindre internationell koncerns fortsatta tillväxt? Tycker du det verkar vara intressant med förbättring av inköpsprocesser? Vi söker dig som vill arbeta i en varierad roll med mycket ansvar.

Om företagetMercado tillverkar och säljer individuellt anpassade, medicintekniska arbetsstolar och elrullstolar främst för personer med funktionsvariation. Företaget är en del av en internationell koncern med bolag i Holland, Tyskland, England och Halmstad. Denna tjänst kommer vara placerad på huvudkontoret på Lidingö där omkring 38 anställda sitter.

Mercado är i en mycket spännande fas med mängder av utmaningar inom produktutveckling och design framöver.

ArbetsuppgifterDina huvudsakliga arbetsuppgifter är att ha kontakt med leverantörer i frågor gällande avtal, order, förfrågningar och leveransuppföljning. Du gör även bedömningar av leverantörerna för att säkerhetsställa en kvalitativ leverans samt etiska riktlinjer genom hela leverantörskedjan. Vidare ansvarar du för att hantera artikeladministrationen samt för uppföljning och prognoser för att få så optimala inköpsflöden och logistiklösningar som möjligt. Utöver den dagliga kontakten gentemot leverantörerna så har du även en naturlig dialog med övriga delar inom företaget såsom produktionsplanerarna, ekonomienheten samt produktutvecklingsteamet.

Vi tror att du som person brinner för att få saker att hända tillsammans med andra då du kommer förbättra och vässa inköpsprocesserna för en ökad effektivisering och lönsamhet. Vidare tror vi även att du värdesätter att bli en del av ett mindre team samtidigt som du trivs med att ansvara för ditt eget arbete.

Formella krav
  • Eftergymnasial utbildning inom ekonomi, logistik eller teknik
  • Arbetslivserfarenhet från inköp eller logistik. Meriterande om det är på ett tekniskt bolag
  • Goda kunskaper i Officepaketet och Excel
  • Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska.
För att trivas i rollen tror vi att du är en person som ser möjligheter istället för problem. I en roll med många kontaktytor ser vi att du vågar ta för dig och du har lätt för att kommunicera med olika typer av människor. Vidare tror vi att du är du en person som får saker att hända, är prestigelös och tycker om att hjälpa till med det som behövs. Att samarbeta tillsammans med andra är något som du ser som en naturlig del i arbetet då du är en del av ett mindre företag där alla hjälps åt.

Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Lidingö
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla info@bravura.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: mecado, inköp, inköpare, leverantör, team, utveckling, teknik, stockholm, lidingö
Mer info
Område Lidingö
Yrkesroll Transport & Logistik, Inköp
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.