Administrativ assistent/chefsstöd

Administrativ assistent/chefsstöd

Om arbetsplatsen
Lerums kommun, med centralorten Lerum, ligger knappt 20 minuters resväg från Göteborgs centrum. Kommunens ca 40.000 invånare erbjuds hög livskvalitet med en väl fungerande samhällsservice och vacker natur med ett rikt utbud av fritidsaktiviteter samt kulturvärden med anor ända från 1500-talet. Kommunens vision är att bli Sveriges ledande miljökommun till år 2025. Nu finns möjlighet för dig som vill vara med och bygga upp två nya verksamheter Plattform Lerum; som ska erbjuda tidigt stöd för kommunens barnfamiljer samt kommunens nya resursskola, Lindénska skolan, för elever inom autismspektrum som är i behov av en mycket anpassad skolmiljö. Plattform Lerum och Lindénska skolan söker nu en vikarierande administrativ assistent som ska vara med och bygga upp och stödja enhetschef/rektor och de två tillhörande enheter i de administrativa processerna. Något vi ser som en ovärderlig resurs för att skapa en högkvalitativ verksamhet. Du kan läsa mer om de båda verksamheterna här: Plattform Lerum: https://www.lerum.se/Omsorg-och-stod/Familj-barn-och-ungdom/Stod-till-familjen/plattform-lerum/ Lindénska skolan: https://www.lerum.se/Utbildning-och-barnomsorg/Grundskola/resursskola/

Arbetsuppgifter
Arbetet kräver att du är strukturerad, noggrann och flexibel samtidigt som du måste trivas med att ha många kontakter. Du har god förmåga att planera och strukturera ditt arbete och du behöver snabbt kunna sätta dig in i befintliga regelverk och förstå processerna vi jobbar med. Vi ser att du har både intresse och förmåga att söka svar på de frågor som uppkommer och att du tilltalas av att få vara med och bygga upp de administrativa processerna från start. Att driva arbetet framåt och se möjligheter till utveckling är också viktiga egenskaper. Som person är du analytisk, självgående och har modet att utmana. Du har lätt för att samarbeta och kommunicera med andra och uttrycker dig väl i både tal och skrift. Vi arbetar bl a med system Heroma, Proceedo, Agresso och Procapita och har du kännedom om dessa är det en merit men inte ett krav. Du har minst avklarad gymnasieutbildning gärna med inriktning mot administration samt några års erfarenhet av liknande administrativa arbetsuppgifter. Har du erfarenhet av att arbeta med barn- och elevadministration eller chefsstöd är detta meriterande. Du måste ha mycket god datorvana.

Kvalifikationer
Som administrativ assistent är du en viktig medarbetare med en central roll i organisationen. Dina uppgifter kommer karaktäriseras både av självständigt arbete och samarbete med andra. Du arbetar i flera administrativa system såsom ekonomisystemen Proceedo och Agresso, personalsystemet Heroma och elevhanteringssystemet Procapita. Exempel på administrativa processer som du kommer att ha ansvar för är: * Ekonomiadministration/fakturahantering * Inköp, beställningar och bokningar * Personal- och rekryteringsadministration * Posthantering och diarieföring * Inventarieförteckningar och kontaktperson till IT-avdelningen * Uppdateringar på hemsidan och intranätet. * Frågor från allmänheten gällande respektive verksamhet. Du kommer att sitta på Enheten för elevhälsa och utveckling i det sk "Skohuset" och ingå i nätverk med kommunens övriga administrativa assistenter.

Övrigt
Kommunens vision lyfter fram ledorden hållbarhet, kreativitet och inflytande vilket genomsyrar vårt arbete. Vi är cirka 3 000 medarbetare som tillsammans jobbar för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens cirka 42 000 invånare. Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling. Vi vill främja en god arbetsmiljö där det går att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken, och inte via e-post eller pappersformat. Varmt välkommen med din ansökan! Inför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Mer info
Kontaktperson Emilie Torbjörnsdotter
Telefon 0761-123295
Område Lerum
Yrkesroll Utbildning
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Sista ansökningsdag 31 okt 2020 (7 dagar kvar)