Redovisningsekonom sökes till företag strax utanför Göteborg

Redovisningsekonom sökes till företag strax utanför Göteborg

Är du noggrann, gillar att ta ansvar och är redo för nästa steg i inom ekonomibranschen? Då har vi tjänsten för dig.

Dina arbetsuppgifter

Som redovisningsekonom kommer du i första hand börja med att stötta nuvarande ekonomichef i vardagen. Efter ett nära samarbeta och uppvisad förmåga finns det på sikt möjlighet att få ta över ansvaret helt och hållet.
Din vardag kommer bland annat bestå av följande uppgifter:

Företaget använder idag Visma administration 2000 och Ascendo.
  • Löpande redovisning
  • Fakturering och inbetalningar
  • Balansavstämningar
  • Bokslutsarbete månatligen och årligen
  • Följa upp och kontrollera löpande redovisning
  • Diverse skatt- och momsredovisning
Eftersom vår kund har levererantörer och kunder i Europa och Asien förekommer Euromoms sammanställning också.

Din profil

För att trivas i rollen som redovisningsekonom söker vi dig som redan har en fot i branschen och nu letar efter nästa utmaning. Du behöver vara initiativtagande, självgående och framåt.

Skallkrav
  • Eftergymnasial ekonomiutbildning
  • Minst 3 års erfarenhet av bokföring och redovisning
  • Svenska och Engelska i tal och skrift
  • Erfarenhet av momsdeklarationer
  • Engelska och Svenska i tal och skrift
Meriterande

* Arbetat med programmen Visma administration 2000 och Ascendo.

Villkor

Startdatum: Omgående
Placeringsort: Lerum
Arbetstider: 8.15-17.00
Omfattning: Heltid
Mer info
Kontaktperson Shisa Nordström
Telefon 0722176606
Område Lerum
Yrkesroll Ekonomi, Redovisningsekonom, Administration
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 30 sept 2019 (10 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vår kund är Europas största tillverkare och distributör av produkter för identifiering. Så som nyckelband, nyckelhållare, namnskyltar, små skyltar, taggar och passerkortshållare. Med flera återförsäljare runt om i Europa har företaget de senaste 20 åren etablerat sig som ett branchledandade namn och är välkänt inom dessa kretsar. Under 2019 har de vuxit med fyra personer och är nu nästan ett dussin på kontoret som ligger i Stenkullen, strax utanför Göteborg. I de fräscha lokalerna finns exportsäljare, inne- och utesäljare och även delar utav produktionen.

Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera unga talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.