Hoppa till innehåll
Bravura logotyp

Innovations-och Produktportföljschef till Pharmaxim AB

Publiceringsdatum
18 juni 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Har du erfarenhet som Produktchef/Portfolio Manager/ Brand Manager och brinner för affärsutveckling och försäljning? Vill du arbeta i en organisation som ger dig möjlighet att få vara kreativ och själv utveckla din egen produktportfölj? Pharmaxim erbjuder dig en spännande nyckelroll i ett framgångsrikt företag med välkända varumärken. Ansök redan idag!

Om tjänsten

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Pharmaxim AB.

Om företaget



Pharmaxim säljer produkter inom både Animal Health och Human Health och exempel på deras kända varumärken är HELOSAN, SALUBRIN, GRIPEN, DIALON, VIRKON, JODOPAX och LIANCE. De är 16 anställda och omsätter strax under 200 miljoner SEK med affärer i alla Nordiska länder.

Pharmaxim ägs sedan 2018 av Lotorp, en bolagsgrupp som långsiktigt förvärvar och utvecklar potenta och lönsamma mellanstora företag.

Pharmaxims affärsidé är att förvärva, utveckla, distribuera och marknadsföra starka varumärken och kvalitetsprodukter som ger ökad hälsa och välbefinnande för människor och djur samtidigt som de skapar ekonomiskt värde för Pharmaxim och deras samarbetspartners. Pharmaxim arbetar ständigt med att sänka sin klimatpåverkan i form av förpackningsval, utsläpp och energiförbrukning och de väljer hållbara, kvalitets/miljöcertifierade och närbelägna tillverkare av de produkter som ingår i deras varumärkesportfölj.

Arbetsuppgifter

I rollen som Innovations-och Produktportföljschef arbetar du brett med fokus på att utveckla produktsegmentet inom området Human Health. Du välkomnas till arbetsplatsen med en introduktion vars syfte är att du ska lära känna verksamhetens alla delar och ges de bästa förutsättningarna att lyckas i din roll.

Du ansvarar för att samla in och analysera insikter om trender, marknaden, kunder och konkurrenter för att sätta sortimentstrategier som kommer att maximera företagets lönsamhet och främja tillväxt. Vidare ansvarar du för att leda projekt, inom produktutveckling och förpackningsdesign. Därutöver är du en nära samarbetspartner med andra avdelningar för att säkerställa att våra lanseringar och initiativ blir framgångsrika. Avslutningsvis skapar du tillväxt- och lönsamhetsstrategier genom bland annat produktrenoveringar, distributionsutveckling och prissättning.

Du blir en nyckelperson inom verksamheten och bidrar på sikt till ökad försäljning och lönsamhet men även starka samarbeten. Rollen är varierande och erbjuder dig möjligheten att få vara kreativ och innovativ. Här växer du inte bara i karriären utan också tillsammans med företaget. Med en professionell inställning och starkt engagemang skapar teamet på Pharmaxim en dynamisk och trivsam arbetsmiljö.

* Utveckla den nuvarande produktportföljen
* Etablera nya leverantörssamarbeten
* Genomföra strategiska affärsanalyser
* Implementera strategi kring innovation, renovering och prisförändringar

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

* Eftergymnasial utbildning inom ekonomi, marknadsföring eller likvärdig
* Flerårig erfarenhet som Brand Manager/Portfolio Manager/Product Manager eller motsvarande hos en dagligvaruproducent
*Erfarenhet av innovationsarbete och att utveckla en varumärkesportfölj lönsamt i flera kanaler och gärna i andra nordiska länder
* Erfarenhet av kvantitativa och kvalitativa marknadsanalyser
* Behärskar svenska och engelska i tal och skrift, andra språk är meriterande

I den här rollen förväntas du ta mycket eget ansvar och självständigt driva ditt arbete framåt, och det är också i en sådan roll du trivs bäst. Du gillar att vara kreativ och letar hela tiden efter möjligheter att prova något nytt. Du har ett genuint intresse för affärer och sätter alltid företagets tillväxt och lönsamhet i första hand. Du har en analytisk förmåga som gör att du kan omvandla insikter till strategier till konkreta aktiviteter som ger resultat. Du är nyfiken och stimuleras av att vara med och förbättra processer och rutiner, och uppskattar en roll där du ges friheten att bidra med dina tankar och idéer. Du tycker om att samarbeta, att lyssna på vad andra har att säga och du tycker att resultatet blir som bäst när ni jobbar tillsammans. Du är mån om organisationen och har ett prestigelöst förhållningsätt vilket bidrar till verksamhetens och dina kollegors framgång. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Övrig information

Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid.
Plats: Landskrona
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Bravura logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
14 september 2024 (51 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss - som konsult eller rekryterad.