Customer Service Specialist till Freudenberg Sealing Technologies

Customer Service Specialist till Freudenberg Sealing Technologies

Tjänstebeskrivning & erbjudande
Skulle du trivas i en roll med fokus på sälj, service och nöjda kunder? Då kan du vara den vi söker för tjänsten som Customer Service Specialist på Freudenberg Sealing Technologies. Som medarbetare i vårt Customer Serviceteam kommer du hjälpa till och ge service till våra kunder. Företaget är marknadsledande inom tätningsbranschen och befinner sig i en spännande tillväxtfas och det finns stora möjligheter för personlig utveckling i denna roll.ArbetsuppgifterSom Customer Service Specialist på Freudenberg Sealing Technologies AB ansvarar du för att hantera och administrera befintliga kunders orders. I rollen ingår även att bygga långsiktiga relationer och skapa förståelse för kundernas behov. Fokus är att skapa kundnöjdhet och hitta lösningar i varje enskilt ärende som du administrerar i olika affärssystem. Du kommer att ha ett eget ansvar för specifika kunder tillsammans med respektive inne- och utesäljare, men alla kunder är allas kunder och vi stöttar och hjälper varandra oavsett tjänst. I ditt dagliga operativa arbete kommer du bland annat att hantera kundorders både manuellt och via EDI, följa upp leveranstider från våra fabriker och centrallager samt stå våra kunder till tjänst med diverse frågor de har.Tjänsten innefattar följande:-Ansvarig kundservice för ett antal nyckelkunder-Orderhantering; boka, ändra och följa upp orders-Leveransbevakning-Självständigt ansvara för kundkontakter-Säljstöd till inne- och utesäljare

Personprofil
Vi söker dig som är ansvarsfull, brinner för god service och som drivs av att lära dig nya saker. Du har ett strukturerat arbetssätt och gillar detektivarbete och problemlösning samt vågar ta kontakt med både interna och externa intressenter. Du bör trivas med att ha människor omkring dig och ser samarbete som en väg till framgång. För att lyckas i rollen är det viktigt att förstå sambandet mellan kundnöjdhet och försäljning. Kvalifikationer-Erfarenhet från kundservicearbete-Goda generella IT-kunskaper, behärska Officepaketet och CRM-system-Vana av att hantera kundkontakter-Erfarenhet av affärssystem, SAP är meriterande -Svenska samt engelska i tal och skrift.

Övrigt
Start: Enligt överenskommelseOmfattning: HeltidKollektivavtal: Teknikföretagen / UnionenArbetstid: DagtidPlats: LandskronaI denna rekrytering samarbetar vi med PerformIQ. Vid frågor kontakta ansvarig rekryterare Anna Lindberg på anna.lindberg@performiq.se.Välkommen med din ansökan - urval kommer att ske löpande!

Företagspresentation
Freudenberg Sealing Technologies är en teknikexpert och marknadsledande för applikationer inom tätningsteknik och elektriska mobilitetslösningar över hela världen. Med sin unika material- och teknikkompetens är företaget en beprövad leverantör för krävande produkter och applikationer, samt en utvecklings- och servicepartner till kunder inom fordonsindustrin och allmänna industrier. I Sverige består bolaget av ett säljbolag med tillhörande lager och serviceenhet med ca 40 anställda.

Mer info
Område Landskrona
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.performiq.se/
Sista ansökningsdag 8 dec 2022 (5 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

PerformIQ är ett bemannings- och rekryteringsföretag som tror att de bästa jobbkandidaterna i Sverige har varit aktiva inom en idrott. Alla vi anlitar från receptionister till toppledare, har jobbat stenhårt för att nå ett sportsligt mål. Antingen på elitnivå eller på hobbybasis. Åratal av dedikation till en idrott gör något med en människa. Vi kallar det den tysta skolan.

Svett, slit och ändlösa timmar i träningshallen resulterar i kvaliteter våra uppdragsgivare tycker om. Som att komma i tid, vara motiverade varje morgon och ha en stark vilja att vinna.