Nu söker vi dig som gillar upphandling, utveckling och utmaningar!

Nu söker vi dig som gillar upphandling, utveckling och utmaningar!

Inköps- och upphandlingsavdelningen kännetecknas av utveckling, nytänkande och ständiga förbättringar. Som upphandlare i Landskrona stad så finns det stor möjlighet till delaktighet och personlig utveckling. Avdelningen har 12 medarbetare och är placerad direkt under stadsdirektören i stab. Vårt uppdrag är att arbeta med hela anskaffningsprocessen och att ha ett koncernperspektiv vilket innebär att vi även stödjer kommunens bolag i deras inköps- och upphandlingsverksamhet. Inköps- och upphandlingsavdelningen i Landskrona stad arbetar strategiskt med den goda affären i fokus. Som upphandlare i Landskrona stad är du en strategisk och viktig medarbetare i hela anskaffningsprocessen och i stadens utvecklingsarbete av inköpsprocessen. Inköps- och upphandlingsavdelningen skapar mervärde till stadens verksamheter. Det innebär att systematiskt och strategiskt arbeta med hela upphandlingsprocessen från förstudie till det att avtal tecknas och förvaltas. Du kommer som upphandlare att utgöra projektledare för de upphandlingar som du genomför. Du arbetar självständigt och affärsmässigt med verksamhetsfokus i stadens anskaffningar. Arbetet är kategoribaserat vilket innebär att du kommer att få huvudansvar för någon/några avtalskategorier. Vi planerar att intensifiera vårt arbete med avtalsuppföljning och avtalstrohet. Ansvaret för detta kan komma att ingå i tjänsten. Du kommer också att medverka i utbildningar och nätverksträffar för både anställda i Landskrona stad och leverantörer. Vi arbetar i upphandlingsverktyget TendSign. Staden arbetar med utveckling av e-handel och införande samordnad varudistribution. Du har akademisk utbildning inom juridik, statsvetenskap, ekonomi eller annat relevant område alternativt har du slutfört YH/ KY-utbildning om minst 2 år inom offentlig upphandling eller har förvärvat motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten Hög kommunikativ förmåga i både tal och skrift Det är meriterande om du har kunskap om lagen om offentlig upphandling och projektledning. Eftersom arbetet är serviceinriktat och innebär många kontakter krävs det att du har mycket god samarbets- och kommunikationsförmåga samt att du trivs med ett konsultativt arbetssätt. Vi förutsätter att du har en affärsmässig och analytisk förmåga samt är utvecklingsintresserad och kreativ med ett positivt synsätt. Vidare har du hög integritet, är strukturerad, pedagogisk, noggrann och har förmåga att jobba självständigt. Du uttrycker dig väl på svenska i tal och skrift samt har god datorvana. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi erbjuder dig ett spännande uppdrag och en arbetsplats där du kommer att få ta mycket eget ansvar, samtidigt som vi ger möjlighet till stöd och coaching av erfarna och kunniga kollegor.
Mer info
Område Landskrona
Yrkesroll Transport & Logistik, Inköp, Offentlig Förvaltning
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.landskrona.se/
Sista ansökningsdag 26 nov (13 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Landskrona är på frammarsch på många plan. Nya områden med havsnära boende växer fram och allt fler företag väljer att etablera sig just här. Läget mitt i Öresundsregionen med närhet till bad och stad, natur och kultur lockar allt fler till inflyttning, etablering och besök. I Landskrona stad med drygt 3300 medarbetare arbetar vi efter vår värdegrund BRA, där B står för bemötande, R för resultat och A för ansvar. Vår värdegrund ska genomsyra all vår verksamhet och vi ska vara en arbetsplats där du känner arbetsglädje och stolthet. Här finns utrymme för dig med mod och handlingskraft och du får möjlighet att utvecklas. Vill du vara med och påverka utvecklingen i en av Skånes mest spännande städer? Välkommen med din ansökan!