Inköpare/Upphandlare inom byggentreprenader till Landskrona stad

Inköpare/Upphandlare inom byggentreprenader till Landskrona stad

Landskrona växer i snabb takt. Vi har höga ambitioner. Nu söker vi dig som vill vara med och forma framtidens Landskrona. Inköpsavdelningen kännetecknas av utveckling, nytänkande och ständiga förbättringar. Som inköpare i Landskrona Stad så finns det stora möjligheter till personlig utveckling. Avdelningen har 9 medarbetare och är placerad i stadsledningsförvaltningen. Vårt uppdrag är att arbeta med hela inköpsprocessen och att ha ett koncernperspektiv. Du ingår i ett inköps-/upphandlarteam med gott samarbetsklimat och hög serviceanda. Inköpsavdelningen i Landskrona stad arbetar strategiskt och med den goda affären i fokus. Som inköpare/upphandlare i Landskrona stad är du en strategisk och viktig medarbetare i stadens utvecklingsarbete av inköpsprocessen. Inköpsavdelningen skapar mervärde till stadens verksamheter. Du arbetar självständigt och affärsmässigt med verksamhetsfokus. Detta omfattar allt från marknadsanalys, upphandlingsprocess, publicering och utvärdering till leveransprocess och uppföljning av avtal och ramavtal. Du kommer att genomföra konkurrensutsättning från ramavtal samt upphandlingar för stadens bolag, främst lokalförsörjningsavdelningen centralt under Stadsledningsförvaltningen. Du kommer också att medverka i utbildningar och nätverksträffar för både anställda i Landskrona stad och leverantörer. Vi arbetar i upphandlingsverktyget TendSign. Utvecklingsprojekt och införande av e-handel pågår. Arbetsuppgifter Självständigt och i samverkan planera och genomföra entreprenadupphandlingar. Driva upphandlingsprojekt i nära samarbete med berörda intressenter internt och externt. Kartlägga behov och i samråd med stadens projektbeställare ta fram strategier, paketera upphandlingsbehovet, ta fram förfrågningsunderlag samt leda upphandlingsarbetet med att ta fram AF-del och tillhörande handlingar. Agera rådgivare inför upphandlingar och vara ett stöd för avdelningens beställare i genomförandefasen. Förhandla och upprätta avtal i anslutning till genomförda upphandlingar. Genomföra upphandlingar av objektspecifika bygg- och/eller anläggningsentreprenader men där det även kommer att ingå att genomföra ramavtalsupphandlingar av konsulter, förnyade konkurrensutsättningar och övriga tjänster. Delta i utvecklingen av upphandlingsprocessen genom att utveckla rutiner, metoder och mallar inom upphandling och avtalsförvaltning. Du som vill arbeta med byggentreprenadupphandlingar och som samtidigt tycker om att göra goda affärer kommer att trivas hos oss. Vi värdesätter nytänkande och söker dig som balanserar ansvar med mod att prova nya sätt. Du som söker har god kännedom om byggbranschen och har flerårig erfarenhet av bygg- och/eller anläggningsentreprenader som antingen entreprenadupphandlare, entreprenadingenjör, projektledare eller andra roller som bedöms likvärdiga som erfarenhetsbakgrund. Genom dina erfarenheter har du mycket god inblick i de utmaningar som en byggentreprenadupphandlare kan ställas inför. Sökande ska ha erfarenhet av regelverken AMA-systemet, AB04, ABT06 samt ABK09 samt AFF. Har du arbetat med projektledning, som anbudsledare eller i liknande roller från bygg- och anläggningsbranschen ses även det som meriterande. Lämplig högskoleutbildning, erfarenhet av LOU och/eller LUF med tillhörande lagstiftning är ett krav. Erfarenhet av partnering är meriterande. För att lyckas i rollen som byggentreprenadupphandlare krävs, utöver branschkunskaper och affärsmässiga färdigheter att du är strukturerad, analytisk och drivande. Du har lätt för att skapa och underhålla relationer och kan förhålla dig på ett professionellt sätt. God argumentationsförmåga är en förutsättning, liksom god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Som person är du service- och utvecklingsinriktad och har förmågan att samarbeta såväl internt som externt. Vi söker en positiv och engagerad medarbetare som självständigt driver sina projekt och har kapacitet att driva flera upphandlingar parallellt. Goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift är ett krav samt goda kunskaper i Officepaketet. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Mer info
Område Landskrona
Yrkesroll Transport & Logistik, Inköp, Offentlig Förvaltning
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.landskrona.se/
Sista ansökningsdag 24 feb 2020 (8 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Landskrona är på frammarsch på många plan. Nya områden med havsnära boende växer fram och allt fler företag väljer att etablera sig just här. Läget mitt i Öresundsregionen med närhet till bad och stad, natur och kultur lockar allt fler till inflyttning, etablering och besök. I Landskrona stad med drygt 3300 medarbetare arbetar vi efter vår värdegrund BRA, där B står för bemötande, R för resultat och A för ansvar. Vår värdegrund ska genomsyra all vår verksamhet och vi ska vara en arbetsplats där du känner arbetsglädje och stolthet. Här finns utrymme för dig med mod och handlingskraft och du får möjlighet att utvecklas. Vill du vara med och påverka utvecklingen i en av Skånes mest spännande städer? Välkommen med din ansökan!