Familjehemssekreterare

Familjehemssekreterare

Om arbetsplatsen
Landskrona är på frammarsch på många plan. Nya områden med havsnära boende växer fram och allt fler företag väljer att etablera sig just här. Läget mitt i Öresundsregionen med närhet till bad och stad, natur och kultur lockar allt fler till inflyttning, etablering och besök.
I Landskrona stad med drygt 3300 medarbetare arbetar vi efter vår värdegrund BRA, där B står för bemötande, R för resultat och A för ansvar. Vår värdegrund ska genomsyra all vår verksamhet och vi ska vara en arbetsplats där du känner arbetsglädje och stolthet. Här finns utrymme för dig med mod och handlingskraft och du får möjlighet att utvecklas.
Vill du vara med och påverka utvecklingen i en av Skånes mest spännande städer? Välkommen med din ansökan!

Individ- och familjeförvaltningen arbetar med socialt arbete riktat till barn, unga, vuxna och familjer inom socialtjänstens olika områden. Vi satsar på hög kvalitet i verksamheten och strävar efter att kunna erbjuda varierade insatser utifrån den enskildes behov. Målet är alltid detsamma; att människor ska kunna leva sina liv av egen kraft.

Vi har en målgruppsinriktad organisation bestående av tre stora verksamhetsområden; barn- och unga, vuxna respektive gemensamma resurser. Utöver detta finns ett centralt förvaltningskontor bestående av en avdelning där vi bland annat samlat våra olika specialistfunktioner, nämndadministration och ekonomi.

Som organisation befinner vi oss i ett spännande digitaliseringsskede! Socialtjänsten behöver utveckla sina arbetssätt för att nå ut till invånare på fler arenor och genom nya format. Om du har tankar och idéer kring hur vi som organisation kan använda oss och dra nytta av digitalisering i våra uppdrag ser vi detta som en intressant merit.

VÄLKOMMEN TILL OSS!



Arbetsuppgifter
Vi söker dig som har en god samarbetsförmåga, engagemang och intresse för socialt arbete i allmänhet och familjehemsvård i synnerhet. Du har en god kommunikativ förmåga och uttrycker dig väl, både i tal och skrift. Du trivs med att ha ett flexibelt arbetssätt då du kommer hantera båda akuta ärenden men också skapa och upprätta långsiktiga relationer med uppdragstagare och det placerade barnet. Samverkan och samarbete är en stor del av rollen som familjehemssekreterare. Däremot förutsätts också att du, med stöd av arbetsledning, är självgående, har förmåga att ta initiativ, fatta beslut och planera ditt arbete. Du behöver ha ett strukturerat arbetssätt, känna dig trygg i din yrkesroll och ha ett intresse för att arbeta inom ett utmanande och komplext arbetsområde.



Kvalifikationer
Socionomexamen - Krav

Körkort och kör bil - Krav

Utbildning och erfarenhet av utredningsmetodik Kälvesten, Nya kälvesten Meriterande
Handledarutbildning - Meriterande

Kunskap och erfarenhet av BBIC - Meriterande

Vana att dokumentera i Lifecare - Meriterande




Övrigt
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länken i annonsen. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan, då den bedöms gentemot andra sökande. En ansökan till Landskrona stad är en allmän handling.

Läs mer om oss på: landskrona.se/Jobba hos oss

I denna rekrytering har vi tagit ställning till olika rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Mer info
Kontaktperson Anette Ågren
Telefon 0733473629
Email Mejla Anette Ågren
Område Landskrona
Yrkesroll Hälsa & Sjukvård, Utbildning, Förskollärare
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 16 dec 2022 (9 dagar kvar)