Harald Nyborg söker E-commerce manager

Harald Nyborg söker E-commerce manager

Harald Nyborg´s e-handel växer och utvecklar sin e-handel. Vis söker därför en E-commerce Manager till ett nytt spännande ehandels koncept i en omnichannel miljö.. Vi söker dig som är en driven och serviceminded person med känsla för kundvård. Du har erfarenhet för e-handel och sociala medier. Du ska vara analytisk och bra på att formulera dig i texter. Grunden i en framgångsrik e-handel är att förstå sina kunder och ett intresse för kundbeteende. Det är därför ett stort plus om man även är intresserad av statistik och analys. Du är stresstålig, strukturerad samt processorienterad och metodisk i ditt arbetssätt.

Som E-commerce manager är man butikschef över vår e-handel med dagligt operativt ansvar tillsammans med lagerchef och kundtjänst. Man ansvarar för att varor finns hemma, orders skickas i tid och kunder som hamnar i kläm tas hand om. Samt så ansvarar man tillsammans med Online managern för att löpande analysera, optimera och utveckla vår webbsida och besökarnas upplevelse.

Här finns möjligheten att vara med från början, lansering och sen drift och utveckling. En spännande och utvecklande resa Till rätt person erbjuder vi möjligheten att vara med på en spännande och utmanande resa. Du rapporterar till vår onlinechef.

Då vi redan har satt ramarna och har stor intern kompetens inom e-handel och online så är det viktigaste inte erfarenheten utan det är attityd, vilja och potential.

Placering Landskrona och Svalöv(bil är ett måste).

Arbetsuppgifter:
  • Leda och driva den dagliga verksamheten tillsammans med lagerchef, kundtjänst och Online managern.
  • Skriva och sökordsoptimera produkttexter och lägga upp bilder
  • Analysera statistik och ta fram förbättringsåtgärder
  • Beställa varor
  • Optimering av sälj och konvertering e-handel
  • Optimera porto och emballage
  • Assistera vår online chef i övrigt förekommande digitala uppgifter och projekt
  • Projektledning
  • Vid behov backa upp andra funktioner i bolaget tex kundtjänst och lager
Profil:

Du som söker är en driven och resultatinriktad problemlösare med bakgrund inom e-handel och/eller retail. Där andra ser problem, ser du möjligheter. Du är processorienterad och har lätt för att identifiera förbättrings och effektiviseringsområden. Du vet vikten av verksamhetskontroll, effektivitet och konvertering.

Nödvändiga kvalifikationer:
  • Mål- och resultatinriktad
  • Erfarenhet/kunskap av e-handel och online projekt
  • Behärskar svenska i tal och skrift obehindrat
  • Behärskar engelska i tal och skrift obehindrat
  • B-körkort och bil
Kvalifikationer som är meriterade:
  • Kunskap om internet, e-handel och sociala medier
  • Skriva bloggar och artiklar
  • Erfarenhet av e-handelsplattform Magento
  • Erfarenhet av Google analytics
  • Retail och butiksledning
  • Utbildning inom digitala medier/online business
  • Excel och word
  • Google adwords/analytics
Det som är absolut viktigast är att du brinner för e-handel och att få nöjda kunder.

Lokalisering: Du kommer vara placerad på vårt kontor i Landskrona.

Omfattning: Heltid 100 %.

Lön: Enligt överenskommelse

Ansökan: Sista ansökningsdag 2018-08-15

Mer info
Område Landskrona
Yrkesroll Marknadsföring
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 21 sept (33 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Harald Nyborg är ett familjeägt företag med totalt över 100 år lång och stolt historia, där vi i mer än 100 år har satt ärlighet och gott köpmannaskap i centrum. Vi startades i Danmark 1904 av Harald Nyborg.
Idag har vi 42 Harald Nyborg butiker varav 11 i Sverige, samt 6 möbelvaruhus i Danmark. Även jem & fix ingår i vår koncern.
Totalt omsätter koncernen drygt 6 miljarder svenska kronor. Företaget ägs av familjen Daell, där Erling Daell är VD i Sverige.
Harald Nyborg har ett brett sortiment av kvalitetsprodukter inom verktyg, trädgård och hem & fritid till lägsta möjliga pris.
Under rekryteringsprocessen undanber vi oss kontakt från rekryteringsbolag och annonssäljare.