Studentjobb som 1st line support / IT-support

Studentjobb som 1st line support / IT-support

Är du en student som vill arbeta som teknisk support på ett spännande IT-företag? Vi söker en serviceminded person som tycker om att arbeta i tempo och att leverera god service.

Om företagetIT-gården grundades 1999 och har sedan starten arbetat med drift, hosting och molnlösningar. Deras vision är stressfri IT där de levererar marknadens senaste teknologi till ett fast pris per användare per månad. De har över 100 medarbetare, 8 egna datacenters, en svensk dygnet runt support och ett stort miljöansvar.

ArbetsuppgifterSom 1st line support arbetar du med tekniska ärenden från både privatkunder och företagskunder. Ärendena innefattar allt från hostingfrågor, konfigureringar, felsökning av nät eller andra komplexa nätverksfrågor. Du hanterar såväl snabba som mer omfattande ärenden och tidsåtgången kan således variera. Ibland kan det förekomma ett mer djupgående felsökningsarbete men där huvudmålet alltid är att lösa problemet med bästa möjliga service.

Du ingår i ett team av tekniskt kompetenta kollegor som stöttar och hjälper varandras ärenden. Arbetet genomförs främst via telefon, mejl och dator.

Formella krav
  • Avslutad gymnasial utbildning, gärna med teknisk inriktning
  • Student - att du studerar idag och framöver
  • God telefon- och datorvana
  • God svenska i såväl tal som skrift
Vi söker en social och prestigelös person med ett stort teamfokus. Du är lösningsorienterad och strukturerad och van vid flera kontaktytor. Rollen innefattar en viss teknisk förståelse med fokus ligger på att leverera god service och kvalitet gentemot kunden. För att trivas ser vi gärna att du är ansvarstagande, flexibel och serviceminded. Stort fokus kommer att läggas på personlig lämplighet.

Övrig information
Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 12 månader. Det finns goda möjligheter till förlängning av konsultuppdraget, förutsatt att alla parter är nöjda.

Ett studentjobb som innefattar 8h arbete i veckan. Kan delas upp i till två dagar med 4h arbetstid under antingen förmiddagen eller eftermiddagen.

Start: Omgående
Plats: Landskrona
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du specifika frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: First line, 1st line, teknisk support, helpdesk, support, deltid, Landskrona, service, kundkontakt, kundsupport, omgående, felsökning, hosting, nätverk, tekniker, konfiguration, frontline, student, extrajobb, deltidsjobb, EC
Mer info
Område Landskrona
Yrkesroll Data & IT, Support
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Sista ansökningsdag löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.