1st line support / IT-support

1st line support / IT-support

Vill du arbeta med teknisk support i form av felsökning och problemlösning på ett spännande företag i en stimulerande arbetsmiljö? Rollen innefattar diverse tekniska ärenden där din sociala och servicemässiga förmåga är central.

Om tjänstenDet här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, men det är uttalat att företaget har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och företaget en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företagetFöretaget har sedan starten arbetat med drift, hosting och molnlösningar. Deras vision är stressfri IT där de levererar marknadens senaste teknologi med ett stort fokus på hållbarhet och miljö.

ArbetsuppgifterSom 1st line support arbetar du med tekniska ärenden från både privatkunder och företagskunder. Ärendena innefattar allt från hostingfrågor, konfigureringar, felsökning av nät eller andra komplexa nätverksfrågor. Du hanterar såväl snabba som mer omfattande ärenden och tidsåtgången kan således variera. Ibland kan det förekomma ett mer djupgående felsökningsarbete men där huvudmålet alltid är att lösa problemet med bästa möjliga service.

Du ingår i ett team av tekniskt kompetenta kollegor som stöttar och hjälper varandras ärenden. Arbetet genomförs främst via telefon, mejl och dator.

Formella krav
  • IT-teknisk eftergymansial utbildning alternativt motsvarande i arbetslivserfarenhet
  • Mycket god kännedom inom Active Directory (meriterande)
  • God telefon- och datorvana
  • God svenska i såväl tal som skrift
Vi söker en social och prestigelös person med ett stort teamfokus. Du är lösningsorienterad och strukturerad och van vid flera kontaktytor. Rollen innefattar en viss teknisk förståelse med fokus ligger på att leverera god service och kvalitet gentemot kunden. För att trivas ser vi gärna att du är ansvarstagande, flexibel och serviceminded. Stort fokus kommer att läggas på personlig lämplighet.

Övrig information
Det här är en annons där företagets namn inte framgår. Ibland väljer vi eller företaget själva att inte gå ut med namnet. Självklart kommer vi att berätta vilket företag det är. Senast om vi ses på intervju.

Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Landskrona
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: First line, 1st line, teknisk support, helpdesk, support, heltid, Landskrona, service, kundkontakt, kundsupport, omgående, felsökning, hosting, nätverk, tekniker, konfiguration, frontline, helsingborg
Mer info
Område Landskrona
Yrkesroll Data & IT, Support
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag Löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!