Administratör och kontorsansvarig till Melanders Verkstad i Laholm

Administratör och kontorsansvarig till Melanders Verkstad i Laholm

Melanders verkstad har lång och gedigen erfarenenhet som kvalificerad legoproducent till industrin inom skärande bearbetning i stål, aluminium, rostfritt samt i olika plaster, planslipning, svets och montering.
Bolaget består av 12 kunniga och dedikerade medarbetare som arbetar med både högteknologiska maskiner och manuella. Hösten 2020 förvärvadesMelanders Verkstad och blev en del Eleiko Group AB. Melanders har under lång tid varit en viktig leverantör till Eleiko och förvärvet möjliggör för fortsatt utveckling av både Eleikos produkter samt Melanders hela verksamhet.

Eleiko tillverkar utrustning för träning inom styrka med fokus på fria vikter till den globala marknaden. Företagets 60 åriga historia är fylld av djärva idéer och ambitiösa mål.
Rotad i en passion för styrka tog Eleiko ett vågat språng från att göra våffeljärn till att skapa enligt många världens bästa skivstång och har bidragit till att forma dagens tyngdlyftning.
Med fokus på innovation och ett starkt engagemang för kvalitet arbetar Eleiko ständigt för att göra människor starkare.

På Melanders verkstad är det full aktivitet och vi söker nu en positiv och driven person som kan axla rollen som administratör och kontorsansvarig i produktionsenheten i Laholm. Då detta är en ny roll på företaget så får du en spännande chans att vara med och utforma rollen samt det administrativa arbetet på kontoret.
Vi söker dig som självgående med en bra förmåga att finna nya vägar, utveckla rutiner och tillvägagångsätt. Tycker du även genuint om människor, att ge service både externt och internt och vara ansiktet utåt för ett företag så är vi säkra på att du kommer trivas hos oss på Melanders.

Vad vi erbjuder:

  • En rolig, fartfylld och varierande roll med många kontaktytor både internt och externt
  • Du är en del av en koncern som anser att de anställda är själva kärnan och dess viktigaste tillgång. Vi delar alla samma vision att bygga en starkare värld
  • Du får vara med att utveckla och leda företagets administrativa arbete
  • Du arbetar på ett mindre företaget som samtidigt är en del av ett större med alla dess fördelar som tillgång till ett sportcenter i världsklass mm
Arbetsuppgifter:

  • Du tar emot våra kunder, besökare, inkommande samtal, svarar på inkommande e-mails och offertförfrågningar på ett professionellt och trevligt sätt
  • Arbetar med att registrera kundorder, återkoppla med orderbekräftelser och bistår med orderbevakning så leverans skerenligt utsatt tid
  • Bistå ekonomiavdelningen på Eleiko med enklare arbetsuppgifter inom ekonomi
  • Daglig hantering av både inkommande och utgående post, paket, bud samt boka transporter
  • Ansvarar för att våra gemensamma utrymmen och för diverse inköp av både förbrukningsvaror och material
  • Duhjälper till med packning av orders och hugger in praktiskt när en extra hand behövs
Vem du är:

  • Du är en positiv och energifull person som tycker om administrativt arbete men samtidigt kan arbeta praktiskt när behovet finns
  • Du har en grundläggande förståelse och erfarenhet inom ekonomi
  • Vi ser att du har ett intresse för det tekniska och om du även har erfarenhet av arbete inom industrin ser vi det som meriterande
  • Du är kommunikativ och utåtriktad med god samarbetsförmåga
  • Vi ser att du är prestigelös, flexibel och lösningsorienterad
  • Du är en strukturerad och självgående individ som kan prioritera ditt eget arbete.
  • Engelska och svenska behärskar du mycket väl i både tal och skrift
  • Datorvana är mycket god och du har arbetat med Office programmen. Erfarenhet inom Office 365 anses meriterande
Mer info
Område Laholm
Yrkesroll Administration, Kontorschef, Övrigt
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.eleiko.com
Sista ansökningsdag 28 feb 2021 (4 dagar kvar)