Administrativ assistent till producerande företag i Laholm

Administrativ assistent till producerande företag i Laholm

Administrativ assistent till producerande företag i Laholm
Är du en strukturerad, flexibel och serviceminded person som gillar ett varierande arbete? Har du erfarenhet av administrativt arbete och är vass på excel? Då har Adecco ett spännande och varierande arbete för dig!

Om tjänsten
Vår kund är ett internationellt företag som är världsledande inom sitt område beläget i södra Halland och arbetet sker till stora delar på engelska. Företaget producerar en mycket spännande och väletablerad produkt. Verksamheten växer snabbt och har i dagsläget ett 50-tal anställda och går en ljus framtid till mötes. Vår kund söker nu en administrativ assistent till sin verksamhet med varierande arbetsuppgifter som innefattar både ekonomi, kundkontakt samt att arbeta i driften med att hantera leveranser. Du arbetar både självständigt och i team.

Dina arbetsuppgifter bland annat innebär:
  • Ansvar för kundkontakt och relationer.
  • Förståelse för produkten och vara behjälplig vid frågor angående beställningar, information och marknadsföring.
  • Leverantörskontakt via mail och telefon
  • Uppdatering av exceldokument
  • Skicka och ta emot leveranser
Om dig
Du har erfarenhet från administrativt arbete och är van excelanvändare. Du kan arbeta på engelska, både i tal och skrift. Du är en flexibel person som föredrar ett varierat arbete där du har en viktig funktion för flera avdelningar. Du har erfarenhet av kundservice och ser dig själv som serviceminded. Det är meriterande att tala och ha förståelse för flera europeiska språk. Plus i kanten är om du har arbetat med produkter, logistik och transport samt har förståelse för Visma.

Har du eftergymnasial utbildning inom ekonomi är det meriterande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Tjänsten som Administrativ assistent är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Uppdraget är löpande och för rätt person finns möjlighet till anställning hos kund.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov, finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.
Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Välkommen med din ansökan!
Mer info
Kontaktperson Hanna Bonli
Telefon 0736 84 77 73
Område Laholm
Yrkesroll Administration, Assistent
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Adecco
Hemsida http://www.adecco.se/
Sista ansökningsdag 20 okt 2019 (5 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag, globalt sysselsätter vi ca 3 miljoner människor under ett år. I Sverige finns vi på ca 50 orter från norr till söder och har ca 5 000 anställda. Våra kunder återfinns inom ett brett spann av branscher, alltifrån administration, ekonomi, juridik, IT och teknik till bygg och anläggning, tillverkningsindustri, hälso- och sjukvård samt life science.