Garantispecialist

Garantispecialist

TJÄNSTEN
Du blir ansvarig för behandling av förhandsgodkännanden och garantier, reklamationer efter konsumentköpslagen, hantering av kundförfrågningar, genomförande av revisioner hos återförsäljare samt även uppföljning av garantinyckeltal. Du skall ge support för garantiärenden samt ansvara för rapportering till Mazda Motor Europa beläget i Tyskland. Du får även ansvar för garantiträning till Mazdas verkstäder. Dessutom måste du till viss del stödja teamet och verkstäder i uppgifter av mer teknisk karaktär.
Du rapporterer til servicemarknadschefen.

VEM ÄR DU
Vi ser det som en fördel om du har en teknisk bakgrund och helst erfarenhet från garantibearbetning. Du är bra på att strukturera och analysera siffror, du är serviceinriktad och din kommunikationsförmåga är bra både skriftligt och muntligt. Du behärskar engelska som arbetsspråk och har goda datorkunskaper.
Du arbetar självständigt och resultatorienterat med en praktisk och analytisk inställning till arbetet. Du har en naturlig auktoritet och du har goda förhandlingskunskaper. Sist, men inte minst, är du en teamplayer, innovativ, initiativrik och full av energi.

VI ERBJUDER

En självständig och utmanande anställning med goda utvecklingsmöjligheter i en spännande internationell verksamhet. Vi är i dag 14 mycket engagerade och bilglada medarbetare som lägger vikt på att vara ett starkt team och samtidigt tillföra en avslappnad atmosfär.
Mer info
Kontaktperson Bettina Samson
Telefon +45 26318845
Email Mejla Bettina Samson
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Teknik & Ingenjör
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida https://www.mazda.se/
Sista ansökningsdag 29 nov 2020 (5 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Mazda grundades i Japan 1920 och är ett multinationellt företag infl uerat av många kulturer, men med respekt för det japanska arvet. Vi kännetecknas av förmågan att förnya oss och för att vi vågar gå vår egen väg för att producera bilar som är vackra, inspirerande och framförallt roliga att köra. Vi utmanar konstant konventionerna för att göra saker bättre. Detta gäller också kundupplevelserna vi levererar och den relation vi har med våra leverantörer och anställda.