Kontorsansvarig / Kontorskoordinator / Administratör

Kontorsansvarig / Kontorskoordinator / Administratör

Är du en serviceinriktad person som vill arbeta i en roll med eget ansvar? Vi söker dig som tar egna initiativ, har känsla för hög kvalitet på service och trivs i en roll som underlättar för din omgivning.

Om tjänstenDen här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Samson.

Om företagetSamson är ett tyskt företag inom styr- och reglerteknik. Det svenska huvudkontoret ligger i Billdal söder om Göteborg och här jobbar 11 personer med administration, försäljning och lager. Här blir du del av en härlig gemenskap i en organisation som uppskattar sina medarbetare och har roligt tillsammans.

ArbetsuppgifterSom kontorsansvarig/kontorskoordinator har du en central och viktig roll med syftet att få det dagliga arbetet på kontoret att fungera väl. I rollen ansvarar du för kontorsservice såsom posthantering, inköp av kontorsmaterial, resebokningar, kontakt med städbolag och IT-leverantör och ser till att kontorets ytor är representativa. Det här är en rörlig roll där det kan tillkomma ad hoc-uppgifter beroende på vad som kommer upp under dagen, såsom att åtgärda enklare datorproblem eller andra tekniska uppgifter.

Formella krav
  • Bakgrund inom service, antingen i en liknande roll eller inom exempelvis restaurang/hotell/butik
  • Grundläggande förståelse för datorer och annan teknisk utrustning förekommande på ett kontor
  • Du uttrycker dig väl i tal och skrift både på svenska och engelska
  • Körkort B
För att lyckas i rollen tror vi att du är en person som får energi av att ge god service och att arbeta med varierade arbetsuppgifter på ett engagerat sätt. Som person är du nyfiken, social, strukturerad, plikttrogen samt mån om att hålla en hög servicenivå då du kommer att vara en stöttepelare gentemot dina kollegor samt företagets VD. Du är ansvarstagande och mån om att leverera ett bra resultat. Din vardag kommer att variera och innehålla olika arbetsuppgifter vilket gör att du har ett prestigelöst förhållningssätt till olika förekommande arbetsuppgifter på ett kontor.
I den här rekryteringsprocessen kommer stor vikt att läggas vid dina personliga egenskaper.

Övrig information
Start: 1 april 2020
Plats: Göteborg (Billdal)
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du specifika frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Administration, administratör, kontorsansvarig, kontorskoordinator, office manager, assistent, sekreterare, receptionist, Göteborg, Billdal, Kungsbacka
Mer info
Område Kungsbacka
Yrkesroll Administration, HR & Personal
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag Löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.