Servicerådgivare

Servicerådgivare

Vill du utvecklas och anta utmaningen att göra din karriärresa i ett företag med en framgångsrik historia och vara med i en servicemarknadsorganisation som jobbar med starka varumärken och ny teknik? Vi lägger stort värde vid din kompetens och framtida utveckling.

Självklart har vi kollektivavtal och friskvårdsbidrag, vi är ett härligt gäng som tycker om att ta oss an nya utmaningar och arbeta tillsammans! På Bilab uppmuntrar och stöttar vi varandra!

Tillsammans bygger vi en arbetsplats för framtiden!

Tjänstebeskrivning Servicerådgivare
Som servicerådgivare har du kontakt med verkstadens kunder genom hela processen samt ger dem stöd och vägledning. En viktig del i arbetet är att alltid ge kunden ett professionellt bemötande samt säkerställa att önskemålen uppfylls.

Huvudsakliga arbetsuppgifter är att boka in kunders bilar för service- och reparationstider via telefon och mail samt ta emot och lämna ut bilar. Du kommer även att bedöma garantianspråk, bearbeta kundreklamationer och vägleda kunderna i tekniska frågor samt prissätta och fakturera utförda arbeten. Datorn och dess system är ditt främsta arbetsverktyg. Du har även ett ansvar för att verkstadens produktivitet och drift optimeras.

Kvalifikationer
  • Tidigare erfarenhet från arbete inom kundservice
  • Hög servicekänsla och förmågan att hantera stressiga situationer
  • Goda datorkunskaper och förmåga att lära dig nya IT-system
  • Behärskar svenska och engelska väl, i både tal och i skrift
  • B-körkort
Meriterande
  • Datakunskaper inom systemen Automaster, Etka, Elsa, Apos Pro, Cabas och Saga 2
  • Erfarenhet av arbete som servicerådgivare eller motsvarande inom bilbranschen.
Personliga egenskaper
Som person är du socialt utåtriktad, flexibel och trivs i en miljö med varierande arbetsuppgifter och högt tempo. Du kan hantera kundrelationer och uppskattar att möta nya människor varje dag. Du brinner för att leverera femstjärnig service och är beredd att göra det lilla extra för att få utomordentligt nöjda kunder. För att fungera i rollen behöver du vara ansvarsfull, strukturerad, noggrann och ha lätt för att samarbeta i team. Du är lyhörd och vet vad du behöver göra för att skapa en god relation med kunden och tillgodo se dennes behov.

Anställningsform: Tillsvidareanställning heltid.
Lön: Marknadsmässig.

Ansökan
Känner du att detta stämmer in på dig, är du välkommen att maila din ansökan med CV till Mikael.fernholm@bilab.se alternativt via knappen "Ansök nu".

Märk ämnesraden i mailet med Servicerådgivare

Vid frågor om tjänsten, kontakta vår Servicechef, Mikael Fernholm på telefonnummer: 0303-620 39 eller via e-post: Mikael.fernholm@bilab.se

Vi behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas redan före sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag!

I den här rekryteringen har vi valt annonsering och kanaler och tackar därför vänligen men bestämt nej till direktkontakt med försäljare och rekryteringsföretag.
Mer info
Kontaktperson Mikael Fernholm
Telefon 0303-620 39
Email Mejla Mikael Fernholm
Område Kungälv
Yrkesroll Fordon, Servicerådgivare
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://bilab.se
Sista ansökningsdag 6 jan 2023 (32 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bilab Kungälv AB grundades 1963 och är auktoriserad återförsäljare för Audi, Volkswagen, Volkswagen Transportbilar och Scania Lastbilar. Vi har försäljning, serviceverkstad, skadeverkstad, reservdelsförsäljning, biluthyrning samt finansiering i vår anläggning i Kungälv där vi är 90 anställda och omsätter 500 miljoner.