Ansvarig lön och leverantörsreskontra till Rodoverken AB

Ansvarig lön och leverantörsreskontra till Rodoverken AB

Om kunden
Midroc Rodoverken är ett framtidsinriktat industriföretag som specialiserat sig på att konstruera, bygga och underhålla skräddarsydda tankar och ackumulatorer för lagring av hållbar energi och processmedier. Midroc Rodoverken har sin bas i Sverige och ett systerföretag i Polen.

Verksamheten är internationell och med unika arbetsmetoder och samarbeten utförs projekten över stora delar av Europa. Midroc Rodoverken har idag ca 140 medarbetare och omsatte 300 mkr 2020.

Bolagen ingår i Midroc Europe AB som är en heltäckande koncern inom affärsområdena fastighet, bygg, industri och miljö. Koncernens mål som strategisk partner är att stärka kundens konkurrenskraft och leverera nytänkande och hållbara lösningar som bidrar till en bättre framtid för alla. Koncernen har ca 4 200 medarbetare i 16 rörelsedrivande bolag som tillsammans omsätter ca 11,4 miljarder kronor (2019). Läs mer på www.midroc.se

Arbetsbeskrivning
I din roll som ansvarig för lön & leverantörsreskontra kommer du att ansvara för bolagets lönehantering för både tjänstemän och kollektivavtalsanslutna medarbetare. Du kommer att vara en del av ett team på fyra personer och rapportera till CFO. Ditt huvudsakliga ansvarsområde rör hela flödet kring lön såsom att lägga upp nyanställda, registrera löner, bokföra löner i ekonomisystemet, rapportering av tjänstepension, slutlön, semesterlön, sjuklön samt semesterskuld. I dina arbetsuppgifter ingår även att hantera leverantörsreskontran. Du är också behjälplig med övriga arbetsuppgifter som kan tillkomma på en ekonomiavdelning.

Erfarenhet
För att lyckas i rollen och snabbt komma in i arbetsuppgifterna ser vi att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Det är meriterande om du har erfarenhet av affärssystemet Jeeves och lönesystemet Agda samt har kunskap och erfarenhet av utlandsbeskattning. Som person är du noggrann, strukturerad, positiv, prestigelös och drivs av att förbättra samt effektivisera processer.

Personliga kvalifikationer
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning med erfarenhet kring lön. Du talar och skriver både svenska och engelska obehindrat.

Ansökan
Välkommen in med din ansökan (CV och personligt brev) snarast då vi arbetar med löpande urval.

A-Finance, tidigare Contaplus, är ett specialiserat rekryterings- och konsultföretag inom ekonomi och finans. Vår vision är enkel: med hög kvalitet och öppenhet nås framgång tillsammans. A-Finance ingår i Palm & PartnersGruppen som består av starka varumärken för Bemanning, Rekrytering och Search. Våra bolag sysselsätter årligen 3 000 medarbetare och samarbetar med 500 kundföretag.
Mer info
Kontaktperson Jeanette Liljeblad
Telefon 0767760190
Område Kungälv
Yrkesroll HR & Personal
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av A-Finance
Sista ansökningsdag 25 apr 2021 (11 dagar kvar)