Hoppa till innehåll
Adecco Sweden AB logotyp

IT-samordnare förändringsledning till Krokoms kommun

Ansök nu

Vill du vara med och digitalisera och utveckla vår IT-miljö? Vi söker en driven IT-samordnare till IT-enheten som vill vara med och bidra till Krokoms växtkraft. Vi kan erbjuda dig ett varierat arbete där du får vara en nyckelperson i utvecklingen av kommunens IT-miljö. Hos oss får du möjlighet att göra skillnad!

Om Tjänsten

IT-enheten ansvarar för det centrala IT-stödet till kommunens verksamheter med drift, support och utveckling av IT-miljö och telefoni. Enheten är organiserad inom kommunledningsförvaltningen och består för närvarande av 14 medarbetare i rollerna IT-samordnare, IT-tekniker och IT-chef. Inom IT-enheten arbetar vi i team där infrastrukturteamet fokuserar på drift och utveckling av IT-infrastruktur och kundteamet fokuserar på kundstöd och den användarnära IT-miljön.

Som IT-samordnare inom funktionen förändringsledning är du en nyckelperson i arbetet med utveckling och förvaltning av kommunens IT-miljö där du identifierar behov, bidrar till en verksamhetsdriven digitalisering och utveckling samt verkar för att IT-miljön är säker, optimal och kostnadseffektiv i ett helhetsperspektiv med en centraliserad IT-drift.

Arbetet kan förändras över tid där fokusområdet för IT-samordningen kan ändras eller inbegripa andra funktioner eller verksamheter.

Att arbeta som IT-samordnare hos oss

Du agerar som konsult, specialist och projektledare samt levererar ett professionellt och serviceinriktat stöd till verksamhet och systemägare vid införande, utveckling, förvaltning, användning och avveckling av IT-miljö, tjänster, system och utrustning. Du gör det genom dialog, samordning och samverkan med kollegor och representanter från verksamheten, beslutsfattare och leverantörer i olika arbetsgrupper och projekt.

Du har en central roll där du kommer att driva, leda och kvalitetssäkra införande, utveckling och uppföljning av processer, rutiner, dokument och systemstöd för central IT-styrning, IT-systemförvaltning, IT-säkerhet och Informationssäkerhet. Du kommer att ansvara för förändringshantering, kontinuitetsplanering och förvaltning av ett eller flera objekt samt projektleda införanden och förändringar av IT-miljön.

Din kompetens

Du har en IT- eller systemvetenskaplig utbildning på högskolenivå, en bred kunskap, systemförståelse och flerårig arbetslivserfarenhet inom IT-området, eller en annan kompetens som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

För att lyckas i uppdraget är du drivande och initiativtagande. Du tar stort eget ansvar och trivs att arbeta både självständigt och i team. Du har god samarbetsförmåga och känner dig bekväm med att prata med och inför olika grupper.

Du har ett stort ordningssinne, arbetar strukturerat och målinriktat med förbättring i fokus, samtidigt som du är flexibel, kan se helheten, prioritera och leverera i tid.

Du ska ha god kompetens och dokumenterad erfarenhet inom flera av följande områden:

* Projektledning
* IT-förändringsledning
* IT-systemförvaltning
* IT-förvaltningsstyrning och IT-tjänstestyrning
* IT-säkerhet och Informationssäkerhet
* Risk- och sårbarhetsanalys
* Kontinuitetsplanering

Det är också meriterande om du har kompetens inom något av följande områden:

* PM3
* ITIL
* ISO-27000/27001
* NIS-direktivet
* KLASSA
* Dataskydd/GDPR

Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift, kan kommunicera på IT-teknisk nivå och samtidigt göra detta begripligt för användare ute i organisationen.

B-körkort är ett krav.

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet i denna rekryteringsprocess.

Värdegrund och växtkraft

Vårt arbete ska genomsyras av våra värdeord

* Välkomnande - Här är alla välkomna!
* Modig - Vi har mod att anta utmaningar, vi tänker annorlunda och vi vågar fatta beslut.
* Nära - Vi är tillgängliga och sätter dem vi är till för i första rummet.
* Pålitlig - Vi är professionella, tänker långsiktigt och arbetar hållbart.

Vi gör plats för din växtkraft!

I vår kommun ska alla kunna vara med och påverka. Närheten och tryggheten människor emellan skapar förutsättningar för mod, idéer och glädje. Vår vision är att ge plats för växtkraft - för företagare, familjer och för dig som medarbetare. Att jobba i Krokoms kommun innebär stora möjligheter att utvecklas. Vill du växa med oss?

Övrigt

Tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.

Tjänsten är säkerhetsklassad enligt lag (2018:585) säkerhetsskyddslagen. Säkerhetsprövning med registerkontroll och bakgrundkontroll genomförs på slutkandidat.

Fackliga företrädare nås genom kommunens växel 0640-161 00.

Ansökan och kontakt

I denna rekryteringsprocess har Krokoms Kommun valt att samarbeta med Adecco.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult:
Olof Lundberg på olof.lundberg@adecco.se eller 073-684 77 81

Har du frågor angående din ansökan, var god kontakta Adeccos kandidatsupport via info@adecco.se

Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.

Sista ansökningsdag: 2023-05-31

Vi välkomnar din ansökan!

Mer info
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Sista ansökningsdag
31 maj 2023 (2 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Adecco Rekrytering är Sveriges ledande rekryteringspartner specialiserade på rekrytering av chefer, specialister och generalister inom privat och offentlig sektor. Med 30 års erfarenhet och närvaro på 30-tal orter över hela landet, är vårt viktigaste åtagande att hitta rätt person till rätt jobb, i rätt tid. Vårt mål är att leverera en högkvalitativ rekryteringsresa till våra kunder och kandidater. Vi gör det genom att omvandla komplicerade affärskritiska rekryteringsutmaningar till enkla framtidssäkrade kompetenslösningar. Vi sätter stort värde på att skapa och behålla en nära relation till våra kunder och kandidater - välkommen att ta kontakt med oss!

Liknande jobb

Fler från samma arbetsgivare