Byggprojektledare

Byggprojektledare

Vill du vara med i utvecklingen av en till ytan stor kommun men med närhet till landsbygd, skog, stad, fjäll och vatten? Då kan du vara den vi söker!

En dag på plan- och fastighetsavdelningen

Plan- och fastighetsavdelningen har ägaransvaret för kommunens fastigheter och ansvarar för verksamheternas lokalförsörjning och framtagande av översikts- och detaljplaner. På avdelningen arbetar för närvarande 16 personer, varav arbetslaget med byggprojektledare består av sex personer. I en liten kommun är det nära till beslutsfattare och andra du har kontakt med i jobbet. Vi är placerade i centrala Krokom, ungefär 20 minuter väster om Östersund, men givetvis med byggprojekt i hela kommunen.

Vi driver tekniskt avancerade investeringsprojekt av varierande karaktär och storlek. Som byggprojektledare är det du som skapar verklighet av ritningar och planer genom att fungera som sambandscentral och spindel i det nät som byggs upp kring en byggnation. Vi står nu inför en offensiv när det gäller nyinvestering i bland annat skolor och förskolor, vilket ger möjlighet att få vara med och driva större entreprenader

Våra byggprojekt omfattar ny-, om- och tillbyggnader, underhållsprojekt och lokalanpassningar samt utredningsjobb.

Du kommer ha huvudansvaret för projektledning, projektering, upphandling (LoU) och genomförande. Du koordinerar, skapar goda kontakter och har kontroll på projektet genom att samordna byggherrens, byggentreprenörs, arkitekts, konstruktörers, konsulters och kvalitetsansvarigas uppgifter och insatser, så att byggprojektet avlöper som det ska. Du ser även till att de avtal som finns följs och att de hålls inom givna ekonomiska ramar.

Din kompetens

Vi söker dig som har ingenjörsutbildning eller motsvarande.

För att lyckas väl i det här jobbet krävs att du har kompetens inom byggnadsteknik och teknologi. Det är meriterande om du har erfarenhet av att leda fastighetsprojekt i liknande befattningar. Likaså erfarenhet av budgetansvar, regelverk som styr byggprojektens förutsättningar, förhandlingar, ekonomisk styrning och uppföljning samt att du har dokumenterad kunskap inom VVS.

Som byggprojektledare behöver en kunna ta egna initiativ och driva projekt, ha lätt för samarbete och att skapa goda relationer. Du behöver också vara strukturerad, affärsmässig och kunna sätta gränser.

Körkort är ett krav.

Övrigt

Tillsvidareanställning på heltid med tillträde efter överenskommelse

Fackliga kontaktpersoner nås genom Krokoms kommuns växel 0640 161 00.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare.
Mer info
Område Krokom
Yrkesroll Organisation & ledning, Bygg & Hantverk, Industri & Anläggning, Anläggningsarbete
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 31 maj 2020 (2 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vår värdegrund och din växtkraft

Vårt arbete ska genom­syras av våra värdeord
  • Välkomnande – Här är alla välkomna!
  • Modig – Vi har mod att anta utmaningar, vi tänker annorlunda och vi vågar fatta beslut.
  • Nära – Vi är tillgängliga och sätter dem vi är till för i första rummet.
  • Pålitlig – Vi är professionella, tänker långsiktigt och arbetar hållbart.
Vi gör plats för din växtkraft!

I vår kommun ska alla kunna vara med och påverka. Närheten och tryggheten människor emellan skapar förutsättningar för mod, idéer och glädje. Vår vision är att ge plats för växt­kraft – för företagare, familjer och för dig som medarbetare. Att jobba i Krokoms kommun innebär stora möjligheter att ut­vecklas. Vill du växa med oss?