Interimschef till statlig myndighet

Interimschef till statlig myndighet

Om tjänsten
Som avdelningschef för avdelningen verksamhetsstöd, kommer du att arbeta både strategisk och operativt. Du arbetar med ett brett spektrum av frågor kopplat till verksamhetsplanering, kompetensförsörjning, IT, säkerhet, ekonomi, kommunikation, registratur och lokaler.

Du arbetar i nära samspel med övriga avdelningar, du ingår i myndighetens ledningsgrupp och rapporterar till generaldirektören.
Som medlem i ledningsgruppen behöver du ha förmåga till strategiskt helhetstänkande och ett engagemang för hela myndigheten och dess uppdrag. Du ansvarar för samverkan med andra myndigheter.

Som chef för avdelningen verksamhetsstöd så leder du en avdelning med elva medarbetare som arbetar i verksamhetsstödjande funktioner och direkt i kärnuppdragen. I denna roll arbetar du med att utveckla och förvalta ett sammanhållet och välfungerande verksamhetsstöd.

Du arbetar tillsammans med dina medarbetare och skapar goda förutsättningar för dem i det dagliga arbetet samt leder och entusiasmerar dem.

I din roll som avdelningschef kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
  • Strategiskt arbete
  • Operativ ledning
  • Verksamhetsutveckling
Tjänsten som avdelningschef är ett konsultuppdrag i Kristinehamn med start omgående och för ca 5 månader. Urval sker löpnade och tjänsten kan komma att tillsättas innan annonsen slutdatum.

Om dig
Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning samt tidigare erfarenhet av budgetering och finansiell uppföljning gärna inom offentlig sektor. Som person är du en trygg ledare med förmåga att engagera, utveckla och inspirera medarbetare.
Du är handlingskraftig, initiativtagande och ansvarstagande i arbetet.

Vidare ser vi att du behöver vara strukturerad och självständig. God kommunikativ förmåga, samt hög integritet.

Krav för tjänsten är:
  • minst 5 års erfarenhet av ledarskap samt goda kunskaper gällande affärsutveckling, budget- samt personalansvar.
  • erfarenhet av ledarskap och support till funktioner så som: HR, kommunikation, IT och registratur.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om Adecco
Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Adecco är ett av världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:

Catarina Granestad 073-684 78 14
Catarina.granestad@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Interimchef, avdelningschef, statlig myndighet, Kristinehamn, Adecco
Mer info
Område Kristinehamn
Yrkesroll Bygg & Hantverk, Offentlig Förvaltning
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Hemsida http://www.adecco.se/
Sista ansökningsdag 12 feb 2023 (4 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Varje dag gör vi skillnad. För företag, organisationer och individer. Vi ser dagligen våra konsulter och kandidater komma ut i jobb hos våra kunder. Det är anledningen till varför vi går till jobbet varje dag. Som en av världens största HR-leverantörer har vi individens utveckling och kundens behov i fokus, för vi vet hur viktigt det är för ett företags konkurrenskraft att ha rätt person med rätt kompetens på rätt plats.