SYSTEMANSVARIG LÖSNINGSARKITEKT

SYSTEMANSVARIG LÖSNINGSARKITEKT

Smekab Citylife går som tåget! Vi arbetar med produkter för urbana miljöer och som får människor att trivas. Just nu rekryterar vi en Systemansvarig Lösningsarkitekt till vårt huvudkontor i Önnestad. Vill du arbeta i ett välmående företag med trevliga kunder och kollegor är detta en fantastisk möjlighet för dig.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

Du har ett övergripande ansvar för företagets olika IT-system med tyngdpunkt på vårt affärssystem med dess integrationer.
Som systemansvarig arbetar du med att planera och realisera IT-lösningar utifrån verksamhetens behov. Du tar fram övergripande systemriktlinjer och balanserar olika aspekter mot varandra, så som flexibilitet mot förvaltningsbarhet, standardlösning mot egen utveckling samt kostnad mot prestanda, stabilitet och funktion. Hela tiden med hållbara, effektiva flöden och kundnytta i fokus. Utifrån detta budgeterar du företagets IT- och systemarbete samt bereder underlag för beslut.
Du leder företagets IT-arbete och fokuserar på integrationer och lösningar som spänner över hela vår verksamhet. Du tolkar vår IT-strategi och säkerställer utifrån den att våra lösningar inte bara gör saker rätt utan även gör rätt saker. Vid teknikval har du en viktig roll genom att se helheten och få med både ett förvaltnings-, styrnings- och funktionellt perspektiv.
Vi kör Office 365 plattformen med ett molnbaserat Dynamics 365 som affärssystem, där vi har flera kringsystem med integration mot affärssystemet och tjänster i Azure.
Företaget ingår i Saferoadgruppen och i arbetsuppgifterna ligger också ett nära samarbete med gruppens IT- avdelning.
Tjänsten är på heltid med placering i Önnestad strax utanför Kristianstad. Du rapporterar till vår VD och arbetar i mycket nära samarbete med företagets olika avdelningar.

Kvalifikationer och personlighet

Vi söker dig som trivs med att samarbeta med andra och har en förmåga att sätta IT-frågor i ett större sammanhang där verksamheten är i fokus. Du har en förmåga att översätta verksamhetens behov till systemlösningar. Du har god erfarenhet av att kravställa och dokumentera IT-arkitektur mot externa leverantörer och utvecklingsteam. Du har en relevant högskoleutbildning (eller motsvarande) och aktuell arbetslivserfarenhet inom området från privata näringslivet.


Vidare har du erfarenhet av:

  • Verksamhetsprocesser och affärssystem med tillhörande integrationer
  • Arbete och administration av Office 365 och MS Azure
  • Arbeta med Microsoft Dynamics 365 Finance, SCM och Sales, både dess funktioner men gärna också på den tekniska sidan
  • Att digitalisera och automatisera processer och arbetssätt inom företaget
  • Att följa upp och säkerställa ett klokt och säkert användande av företagets system och verktyg
  • Projektledning/deltagit i förändringsprojekt, där IT-system och digitala verktyg har införts i verksamheten
  • Det är meriterande om du dessutom har varit inne på:
  • Att visualisera och tillgängliggöra data med Power BI
  • Administration via Active Directory/AzureAD samt Azure logic apps
Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift, kan kommunicera på IT-teknisk nivå och samtidigt göra det begripligt för användare ute i organisationen.
Som person är du prestigelös, nyfiken och har ett gott bemötande. Arbetet ställer stora krav på pedagogisk och kommunikativ förmåga, lyhördhet, kreativitet, självständighet, samarbetsförmåga och servicekänsla. Vid rekrytering lägger vi därför stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontakt och ansökan


I det här uppdraget samarbetar vi med rekryteringsföretaget ComCube. Är du intresserad och stämmer in på profilen skickar du in en personlig presentation och ditt CV på svenska där du tydligt beskriver dina erfarenheter och kompetenser inom ovanstående områden och varför du är intresserad av tjänsten. Du ska också specificera ev. erfarenhet som kan vara extra relevant för den här tjänsten. Har du några frågor beträffande rekryteringsprocessen eller tjänsten är du mycket välkommen att kontakta Helena Heijmink via 070-554 03 42 alt. helena.heijmink@comcube.se eller Helena Fransson via 070-554 05 04.
Notera att vi arbetar med urvalet löpande! Ansök därför redan idag!
Du ansöker om tjänsten genom att bifoga din personliga presentation och ditt CV via denna länk: https://comcube.varbi.com/what:job/jobID:416499/?lang=se
Ansökningar tas endast emot via denna länk. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Smekab Citylife, Kristianstad, Önnestad, IT, Systemansvarig, Lösningsarkitekt, ERP-system, Verksamhetssystem, Projektledare, Teknisk Projektledare
Mer info
Område Kristianstad
Yrkesroll Data & IT
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.comcube.se/
Sista ansökningsdag 29 aug 2021 (36 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Fakta Smekab Citylife
Smekab Citylife utvecklar, producerar och säljer produkter och lösningar för att skapa attraktiva urbana miljöer. Räckes- och avspärrningslösningar har sedan 70-talet varit en stor del av företagets erbjudande vilket fortfarande består och utvecklas.
Utbudet har kompletterats under åren och i dag erbjuds ett brett sortiment av möbler för offentlig utemiljö, väderskydd för hållplatser, cykelparkeringar och produkter för cyklism.
Företaget har cirka 100 anställda med huvudkontor i skånska Önnestad, och bemannade kontor i Göteborg, Stockholm och
Köpenhamn.
Välkommen att läsa mer om oss på www.smekabcitylife.se