Receptionist sökes till PwC Kristianstad

Receptionist sökes till PwC Kristianstad

Om tjänsten
Rollen som receptionist innebär en heltidstjänst där du kommer bemanna upp PwC:s reception i Kristianstad. Din huvudsakliga arbetsuppgift kommer vara att på ett professionellt och serviceinriktat sätt ta emot kunder och andra besökare. Önskar du att arbeta brett och ha många bollar i luften har du sökt rätt tjänst.

Som receptionist arbetar du koordinerande och utgör en viktig stödfunktion för företaget. Utöver bemanning av receptionen kommer du att ansvara för att boka resor/konferensrum, lägga beställningar och göra utskick. Du kommer vid behov att arbeta med marknadsknutna administrativa göromål som fakturahantering, konteringar och systemuppdateringar. En del kökssysslor så som att duka fram och av frukost förekommer dagligen.

I din roll som receptionist kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
  • Bemötande av kunder/besökare via personligt mottagande samt över telefon och mail
  • Mötes- och resebokningar
  • Beställning/framdukning av frukost och fika
  • Arbeta aktivt för en ökad trivsel hos kolleger
Tjänsten som receptionist är ett konsultuppdrag med start omgående. Tanken är att du efter ett antal månader som konsult kommer bli anställd på PwC för ett vikariat på minst ett år.

Om dig
Vi söker en företagsam och driven person som inte räds för att knyta nya kontakter. Du brinner för servicerollen och värdesätter ett professionellt bemötande i alla kontaktytor, såväl internt som gentemot besökare. Då PwC är en internationell arbetsplats är det av vikt att du kan kommunicerar obehindrat på såväl svenska som engelska.

Din roll är värdefull för att verksamhetens dagliga arbete ska flyta på smidigt och du har lätt för att se vad som behöver göras. Du är prestigelös, flexibel och löser enkelt de uppgifter som kommer till dig. Du har inga problem med att arbeta med många bollar i luften och kan hantera olika arbetsuppgifter parallellt utan att tumma på noggrannhet och kvalitet.

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet inom serviceinriktat och någon form utav administrativt arbete. Du är trygg i dig själv, räds inte att fatta egna beslut och tar ägandeskap i ditt arbete.

Viktigt för tjänsten är:
  • Serviceinriktad personlighet
  • Arbetar självständigt och ansvarsfullt
  • Flytande engelska och svenska i både tal och skrift
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om PwC
PwC Sverige ingår i det globala PwC-nätverket som finns i 158 länder och har cirka 250 000 medarbetare. I Sverige är PwC marknadsledande inom revision, redovisning, skatte- och affärsrådgivning. De har cirka 36 000 kunder som består av globala företag, stora företag och organisationer, små och medelstora företag och offentlig sektor. De finns på 33 orter och har 2 900 medarbetare.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:

Ida-Maria Karlsson via ida-maria.karlsson@adecco.se alt. 0736 84 72 91

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Adecco. PwC. Receptionist. Service. Skåne. Kristianstad.
Mer info
Område Kristianstad
Yrkesroll Administration, Reception
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Hemsida http://www.adecco.se/
Sista ansökningsdag 15 nov 2019 (3 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag, globalt sysselsätter vi ca 3 miljoner människor under ett år. I Sverige finns vi på ca 50 orter från norr till söder och har ca 5 000 anställda. Våra kunder återfinns inom ett brett spann av branscher, alltifrån administration, ekonomi, juridik, IT och teknik till bygg och anläggning, tillverkningsindustri, hälso- och sjukvård samt life science.