Exportkoordinator till väletablerat livsmedelsföretag

Exportkoordinator till väletablerat livsmedelsföretag

Är du strukturerad, kommunikativ och vill arbeta med orderhantering och logistik? Vi söker nu en exportkoordinator för kunds räkning. Välkommen in me din ansökan!

Dina arbetsuppgifter

Som exportkoordinator har du en logistikfunktion med primära arbetsuppgifter inom orderhantering. Många parametrar vägs in gällande leveransen av företagets produkter. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat:
  • Hantering av tulldeklarationer, planerad leveranstid och betalning
  • Totalansvar för all exportdokumentation och för medföljande dokumentation såsom originalfakturor, varudeklarationer, certifikat mm
  • Administrativa uppgifter inom order och leverans i Movex
  • Koordinering och planering av flödet i hela leveranskedjan
Det är en kommunikativ roll som innebär kontakt med både lager, transport och produktion samt leverantörer. Du kommer ansvara för planering av flödet i hela leveranskedjan där kundkontakt främst sker via mail. Det är en omväxlande och varierad tjänst, perfekt för dig som tycker om att koordinera och vill utveckla sin förståelse för hela leveransflödet.
Vidare är en viktig del i rollen att ha kontinuerlig kontakt med företagets kunder och då främst de internationella kunderna.

Din profil

Vi ser gärna att du har en har en relevant utbildning inom logistik, transport eller inköp. Som person tror vi att du är strukturerad och har ett öga för detaljer vilket krävs för att ha ständig koll på ordar och leveransflöden. Du är prestigelös, ambitiös och nyfiken på att ständigt lära dig mer.

Skallkrav:
Relevant utbildning inom logistik, transport eller inköp

Meriterande:
Erfarenhet av liknande arbete

Villkor

Start: Omgående eller enligt ök.
Placering: Kristianstad, Fjälkinge
Omfattning: Heltid

Välkommen in med din ansökan!
Mer info
Kontaktperson Bim Nejdebring
Telefon 0722145453
Område Kristianstad
Yrkesroll Transport & Logistik, Inköp, Administration & Ledning, Logistik
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 20 nov (1 dag kvar)

Om arbetsgivaren

Vår kund är idag ett modernt och väletablerat livsmedelsföretag med placering utanför Kristianstad. Företaget tillverkar, utvecklar och levererar stärkelse, fiber och protein till livsmedelsbranschen. Vår kund ingår i en större koncern med kontor och distribution världen över och riktar sig mot livsmedelstillverkare i syfte att erbjuda produktutveckling, leverans och unika livsmedelsblandningar till deras produktion. Som Exportkoordinator hos vår kund har du en administrativ roll och blir en del av ett positivt och engagerat team på en arbetsplats som ständigt utvecklas och växer.

Som anställd på Framtiden kan du känna dig trygg. Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera Unga Talanger, dvs personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter - hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden AB för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.