Ekonomiansvarig till Kristianstad

Ekonomiansvarig till Kristianstad

Om tjänsten
Ekonmiansvarig hos vår kund går i pension och vi söker därför hennes ersättare. I rollen har du funktionsansvar men inte personalansvar. Ytterligare två- tre personer arbetar med ekonomiskt relaterade uppgifter såsom kund- och leverantörsreskontra samt leverantörsbetalningar.

Till dina arbetsuppgifter och ansvar hör:
  • Månadsbokslut
  • Löpande redovisning
  • Moms- och arbetsgivardeklarationer, Intrastat samt i övrigt förekommande myndighetsrapportering
  • Upprättande av årsredovisning och inkomstdeklarationer för moderbolaget och ett verksamhetsdrivande, producernade, bolag.
  • Budget
  • Kalkylering av standardpriser och gällande försäljningspriser
  • Likviditetsplanering
  • Bank- och revisorskontakter
  • Backup på kund- och leverantörsreskontra, betalningar och lön
  • Övriga på en ekonomifunktion förekommande uppgifter
Förutom verksamheten i Sverige ansvarar du också för redovisningen i ett NUF - en nyetablerad filial i Norge.

Dina huvudsakliga arbetsredskap blir affärssystemet Monitor samt Excel. Anläggningsregistret redovisas för närvarande i Visma med tanken att framöver läggas över i Monitor.

Mer om tjänsten

För att vara rätt för tjänsten är du minst gymnasieekonom och du har dokumenterad erfarenhet av att arbeta med redovisning. Du känner dig trygg i alla delar från löpande redovisning, till bokslutsarbete och upprättande av årsredovisningar och inkomstdeklarationer. Vi tror att du har tidigare erfarenhet av att arbeta med kalkylering och att du har ett intresse av att vidareutvecklas och lära dig mer. Tidigare erfarenhet av producerande verksamhet är en klar fördel. I dagsläget tror vi att du arbetar som ekonomiansvarig, redovisningsekonom, redovisningskonsult eller motsvarande.

Till dina personliga egenskaper hör att du är strukturerad och ansvarstagande likväl som noggrann och organiserad. Du engegarar dig i din arbetsplats, är nyfiken med "skinn på näsan" och är inte rädd att säga vad du tycker. Du har ett analytiskt sinne och förmåga att "se bakom siffrorna".

Du är självklart en erfaren användare av affärssystem likväl som du hanterar Excel på god nivå.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt eftersom urvalsprocessen sker löpande. Frågor om tjänsten besvaras av rekryteringskonsult Malin Nissen, 042-17 66 13 alternativt malin.nissen@dreamwork.se.
Mer info
Kontaktperson Malin Nissen
Telefon 042-17 66 13
Område Kristianstad
Yrkesroll Ekonomi, Redovisningsekonom
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Dreamwork
Sista ansökningsdag 6 nov 2019 (15 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn's Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s "Entrepreneur of the Year". Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.