Key Account Manager till Smekab Citylife

Key Account Manager till Smekab Citylife

Har du en förmåga att tänka och resonera strategiskt och har en god förståelse för affärens långsiktiga betydelse? Trivs du med att arbeta med långa projekt där kundrelationen står i fokus? Smekab Citylife erbjuder nu en ny nyckelroll där du ges möjlighet att arbeta med ett helt nytt marknadssegment!

Om tjänstenDen här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Smekab Citylife.

Om företagetSmekab Citylife utvecklar, producerar och säljer produkter och lösningar för att skapa attraktiva urbana miljöer. Räckes- och avspärrningslösningar har sedan 70-talet varit en stor del av företagets erbjudande vilket fortfarande består och utvecklas. Utbudet har kompletterats under åren och i dag erbjuds ett brett sortiment av möbler för offentlig utemiljö, väderskydd för hållplatser, cykelparkeringar och produkter för cyklism.
Smekab Citylife erbjuder också produkter för bygg- och anläggning, samt legoproduktion och varmförzinkning.
De erbjuder kvalitetsprodukter med hög funktionalitet, säkerhet och tidsenlig design. Utveckling och förbättring sker kontinuerligt genom ett nära samarbete med arkitekter, konstruktörer, formgivare och kunder.
Smekab Citylife har sitt huvudkontor i skånska Önnestad, och är representerade med bemannade kontor i Stockholm, Göteborg och Jönköping.
"Vi ska få alla människor att trivas" är deras vision för urbana miljöer.

Besök gärna https://www.smekabcitylife.se för att få veta mer om företaget.

ArbetsuppgifterDet innebär att företräda tilltänkta nyckelkunder vilka är stora affärskedjor såsom bensinstationer, hotell- och restaurangkedjor samt fastighetsbolag. Du har fokus på stora kundanpassade affärer och företräder kunden in mot den egna organisationen. Det innebär hög närvaro på marknaden med fokus på relation till nyckelkunder och stora projekt. Du gör egna säljbesök men ser också till att kunden totalt sett får de kontakter som krävs. Det är även du som tar fram avtalsförslag samt demonstrerar produkter vid kundträffar och mässor. Vidare ansvarar du för att upprätta projektteam kopplat till nya kundsamarbeten. Här kommer du att säkerställa att informationsflödet fungerar inom teamet där du ansvarar för att utveckla kontaktytor hos kunden med målet att skapa nya affärsmöjligheter. Tillsammans med teamet arbetar du målfokuserat med att ta fram kundplaner både på lång och kort sikt. Du utgår från Önnestad men arbetar gentemot kunder i hela Sverige, med fokus på storstadsregionerna. Tjänsten innebär därför en del resor och ca 1-2 övernattningar i veckan. Som KAM har du helhetsansvar för dina kunder men stöttas upp av en väletablerad säljorganisation beståendes av bland annat affärsutvecklare, distriktsäljare, montagesäljare samt innesäljare. Initialt erbjuds du en gedigen introduktion för att få förståelse för företagets produkter och arbetssätt.

Formella krav
  • Avslutad eftergymnasial utbildning. Gärna inom ekonomi eller KAM.
  • Erfarenhet av en KAM-roll eller komplex försäljning inom B2B där du verkat inom samma kundsegment.
  • Körkort B.
  • Svenska och engelska flytande i tal såväl som skrift.
  • Erfarenhet av gestaltning av offentlig miljö är mycket meriterande.
Vi tror att du som söker har en förmåga att tänka och resonera strategiskt samt har en god förståelse för affärens långsiktiga betydelse och dess möjliga utfall. Vidare har du förmågan att se helheten ur olika affärsmässiga perspektiv och är mån om att arbeta på långa projekt tills resultat uppnås. Ditt intresse för andra människor gör att du bygger dina relationer på ett genomtänkt sätt, är en god lyssnare och anstränger dig för att leverera lösningar. Vidare är du van vid att strukturera ditt eget arbete och har förmågan att ta egna beslut för att komma vidare.

Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Kontoret ligger i Önnestad där du utgår ifrån.
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Key Account Manager, KAM, b2b, sälj, försäljning, säljare, Account Manager, Sales, Kundansvarig
Mer info
Område Kristianstad
Yrkesroll Försäljning
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag Löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!