Ekonomiassistent och löneadministratör

Ekonomiassistent och löneadministratör

Dina arbetsuppgifter

I din roll hos oss kommer du, tillsammans med vår administrativa chef, att ansvara för företagets redovisning och ekonomi. Du kommer att ha eget ansvar för en del arbetsuppgifter och vara behjälplig i andra. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara;
  • Leverantörsreskontra
  • Löneadministration för ca 20 medarbetare
  • Kundreskontra, kreditbevakning och kundregister
  • Löpande bokföring och redovisning
  • Momsrapportering/intrastatrapportering
  • Skattedeklarationer
  • Avstämning
Du kommer dessutom att vara behjälplig vid upprättande av månads- och årsbokslut. I dina arbetsuppgifter kommer det även att ingå att ansvara för vissa in- och utleveranser till vårt lager i vårt affärssystem samt övriga kontorsgöromål såsom exempelvis posthantering.

Din bakgrund/Dina egenskaper

Du som söker har en relevant utbildning för tjänsten. Vi ser gärna att du har minst fem års erfarenhet av liknande ekonomiarbete. Det är starkt meriterande om du har erfarenhet av löneadministration. Du är van att arbeta självständigt och är säker i din roll. Du har god datorvana och är van användare av Office-programmen, främst Excel och dessutom har du god erfarenhet av arbete i ekonomisystem. Vi använder oss av affärssystemet Jeeves. Du uttrycker dig väl i tal och skrift, i svenska och engelska.

På BK Pac är vi ett positivt och glatt gäng som är måna om att trivas tillsammans. Vi lägger därför stor vikt vid dina personliga egenskaper! Du gillar att ha koll på ditt arbete och har lätt för att samarbeta och hugga i där det behövs. Vi söker dig som är självgående, analytisk, noggrann och som dessutom bidrar till vår goda stämning. Du trivs med att komma med lösningar och vara lite klurig när du ställs inför nya uppgifter. Du är van vid att ansvara för dina egna processer och att hålla deadlines.

Information och kontakt

Tjänsten är placerad på kontoret i Kristianstad. Du kommer att arbeta heltid och tjänsten är en tillsvidareanställning hos BK Pac som inleds med en provanställning. Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag som är den 25 maj. Tillsättning sker snarast möjligt efter överenskommelse.

Välkommen med din ansökan via www.wikan.se! För mer information eller frågor kontakta rekryteringskonsult Sara Kvist på telefon 044 - 590 65 12.

Om Wikan Personal

Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi hjälpa företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal. Wikan har kontor på 15 orter i Sverige, omsätter ca 450 Msek och har omkring 1000 anställda. Läs mer på www.wikan.se
Mer info
Kontaktperson Sara Kvist
Telefon 044-590 65 12
Område Kristianstad
Yrkesroll HR & Personal, Löner & Förmåner
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Wikan Personal
Sista ansökningsdag 25 maj 2022 (9 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

BK PAC AB är ett framgångsrikt företag som utvecklar och säljer innovativa förpackningslösningar, huvudsakligen till Livsmedelsindustrin och Frukt & Grönt sektorn.
Miljövänliga-och återvinningsbara förpackningslösningar står högt på agendan och är en naturlig del av vårt arbete. Genom vårt breda sortiment och höga kompetens fungerar vi också som en opartisk och obunden specialist i förpackningsfrågor. Vårt huvudkontor och centrallager finns i Kristianstad. Läs mer om företaget på www.bkpac.se
I denna rekrytering samarbetar vi med Wikan Personal.