Lageradministratör till Arriva Kristianstad

Lageradministratör till Arriva Kristianstad

Med cirka 3 900 medarbetare, 900 bussar, 150 tåg och 90 spårvagnar skapar vi moderna transportlösningar. Vill du vara en viktigt del av vår organisation i Kristianstad genom att arbeta med reservdelsflödet för våra bussar?
Som lageradminstratör har du en viktig roll då du är med och ansvarar för och säkerställer att driftområdets verkstad har ett välfungerande reservdelslager, att vi har rätt reservdel på plats i rätt tid.

Arbetsuppgifter
Som lageradministratör säkerställer du att det är ordning och reda på reservdelslagret. Du kommer registrera godsmottag och materialuttag i datasystemet SAP. Du genomför dagligen godsmottag, ankomstkontroll samt uppackning och uppmärkning av lagerhyllor
Inventering, veckovis och årsvis är en viktig del av arbetet för att säkerställa rätt lagersaldo, och ditt mål är att säkerställa att inga differenser finns i lageret.
Du arbetar även med utveckling och ständiga förbättringar i organiseringen av lagret i din depå.
För att effektivisera och underlätta för mekanikerna förbereder du servicekit till morgondagens arbete enligt plan från 1:e mekaniker.
Dessutom kommer du följa upp leveranser och ge feedback till centrala materialplanerare och inköp.

Din bakgrund
Vi söker dig med erfarenhet av lagerarbete och lageradministration, gärna från transportsektorn eller verkstadsindustrin. Du måste ha mycket god datorvana då en del av din arbetstid är bakom datorskärmen för att administrera godsmottag och följesedlar. Tidigare arbete i SAP är meriterande.

Då materialbehovet varierar från dag till dag och delarna måste på plats så snart som möjligt bör du vara stresstålig och kunna hålla på med många saker samtidigt. Du ska kunna hålla god ordning och reda samt ha förmågan att strukturera ditt arbete även under hög arbetsbelastning.
Du har kontakt med operativa inköpare och samarbetar dagligen med mekaniker och verkstadspersonal. Därav behöver du vara en lagspelare och social. Du ska kunna tala och skriva svenska språket på en god nivå. Det är ett måste att du har goda kunskaper Office paketet. Erfarenhet av att jobba i SAP är det meriterande. Vi arbetar enligt våra värderingar One Arriva, Doing the right thing, Great customer experience och Thinking beyond. Vi erbjuder dig en spännande arbetsplats tillsammans med många goda kollegor och en god och öppen arbetsmiljö. Du blir en del av en mångkulturell organisation i utveckling där vi uppmuntrar initiativ i vardagen där din utveckling är viktig för oss.

Ansökningsprocess
Då vår urvalsprocess sker löpande ser vi gärna att din ansökan är oss tillhanda så snart som möjligt dock senast den 2020-04-25. Vi arbetar aktivt för en jämnare könsfördelning på arbetsplatsen varför vi gärna ser kvinnliga sökanden. Har du frågor kontakta:lars.hedvall@arriva.se
Mer info
Område Kristianstad
Yrkesroll Transport & Logistik, Lager
Typ av anställning Heltid
Rekrytering hanteras av Arriva Sverige AB
Hemsida http://www.arriva.se
Sista ansökningsdag 25 apr 2021 (14 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Tycker du som vi att kollektivtrafik är en viktig del i samhället och att den underlättar vardagen för många människor? Vill du kanske vara med och skapa en smidigare kollektivtrafik i Sverige? Då kan Arriva vara platsen för dig. Här kan du jobba på den nivå och i den roll som passar just för dig. Tillsammans med andra engagerade Arriva-medarbetare kan du vara med och skapa en effektiv kollektivtrafik för våra resenärer. Vad passar dig bäst? Arriva erbjuder många olika roller och specialistområden. Bussförare, tågförare, lokförare, konduktör, trafikvärd, kundvärd, mekaniker, trafik- och informationsledare samt personalplanerare är vanliga roller. Vi har också många som arbetar som chefer på olika nivåer, såväl på depåerna som på huvudkontoret. Dessutom har vi administrativa specialister som inköpare, ekonomer, business controllers, HR Business Partners, kommunikatörer, IT-support, verksamhetsutvecklare, kvalitets- och miljösamordnare samt säkerhetssamordnare. Känner du igen dig i någon roll?