Extra resurs, inriktning inköp

Extra resurs, inriktning inköp

Har du erfarenhet av inköpsarbete eller studerar det just nu? Vill du ha en möjlighet att jobba 50% på ett stort internationellt företag? Då är denna tjänst något för dig!

Om tjänsten
Som extra resurs, inriktning inköp får du en fantastisk möjlighet till att bygga upp erfarenhet och en spännande karriär. I din roll kommer du att arbeta självständigt såväl som i grupp. Du kommer arbeta i affärssystemet SAP.

I din roll som extra resurs, inriktning inköp kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
  • Utföra orderläggning och ha kontakt med leverantörer
  • Skicka ut förfrågningar och ta emot och granska offerter
  • Orderhantering och orderuppdateringar i affärssystemet SAP.
  • Hantera leveransplaner och ordererkännande
Anställningen är hos oss på Adecco, placering är hos vår kund som ligger i västra Blekinge. Tjänsten är en anställning på 50% med start omgående och den löper på i ca 6 månader, eventuellt längre. Fördelningen av de 20h per vecka ska delas upp på 4h per dag.
Arbetet kan skötas delvis eller helt på distans så det kräver att du har möjligheten till en arbetsyta i ditt hem.

Vem är du?
Vi söker dig som är analytisk och har förmågan att koordinera, planera samt strukturera ditt arbete. Du är bra på att knyta kontakter och att kommunicera för att skapa goda kontakter såväl internt som gentemot leverantörer. Är medveten om vikten av att leveranser sker i tid och med rätt kvalitet. Du behöver vara självgående, initiativrik och trivs med att ha många olika kontaktytor.

Viktigt för tjänsten:
  • Eftergymnasial utbildning, tre år med inriktning mot teknisk och/eller kommersiell inriktning eller annan utbildning i kombination med erfarenhet som kan bedömas likvärdig.
  • Mycket god datorvana
  • Tidigare erfarenheter av operativt inköpsarbete är meriterande
  • Flytande engelska och svenska i både tal och skrift
  • Tidigare erfarenheter av SAP är meriterande
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Vilka är vi?
Det råder inga tvivel om varför väckarklockan ringer på morgonen. Varje dag kliver vi upp, sträcker på oss och tar sikte på att flytta gränser och utmana normer för att skapa en framtid där alla får plats.

Vi tror att passion och relation tillsammans kan göra det oväntade på arbetsplatser och flytta förväntningar framåt. Som ett av världens största rekryterings- och bemanningsföretag kommer vi med nya perspektiv och processer som utvecklar företaget i takt med lönsamheten.

Vi vänder på stenar, rotar i gömmor och tänker nytt för att vi tror att den bästa matchningen inte behöver betyda det förväntade. För dig som letar jobb betyder det att vi inte nöjer oss med att du blir anställd, vi vill se till så att du får rätt förutsättningar för att göra ditt bästa jobb i karriären.

Då gör vi skillnad på riktigt. För samhället, för företaget, för arbetstagaren.

Och då skapar vi framtidens jobb. För alla. Idag.

I denna rekrytering innefattar videointervju som en viktig del i processen om du gå vidare efter din ansökan. Vi rekommenderar dig att utföra din videointervju omgående för att öka dina chanser.

Kontaktuppgifter

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:

Åsa Lindhoff via karlskrona@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Sökord
Inköp, distans, Adecco
Mer info
Område Kristianstad
Yrkesroll Administration, Försäljning, Kundservice
Typ av anställning Deltid, Projekt- / Visstidsanställd
Hemsida http://www.adecco.se/
Sista ansökningsdag 9 okt 2021 (20 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Varje dag gör vi skillnad. För företag, organisationer och individer. Vi ser dagligen våra konsulter och kandidater komma ut i jobb hos våra kunder. Det är anledningen till varför vi går till jobbet varje dag. Som en av världens största HR-leverantörer har vi individens utveckling och kundens behov i fokus, för vi vet hur viktigt det är för ett företags konkurrenskraft att ha rätt person med rätt kompetens på rätt plats.