Administrativ utredare för att förbättra samhällets transportlösningar

Administrativ utredare för att förbättra samhällets transportlösningar

1 juli träder en ny lag i kraft och Trafikverket ska för hanterandet av detta bygga upp ett nytt team i Kristianstad till vilket vi på Academic Work nu söker fyra administrativa utredare. Du kommer in i ett tidigt skede och kommer därför vara högst delaktig och bygga upp framtida arbetssätt och rutiner. Här är chansen för dig som är nyexad och med bakgrund inom administration. Sök idag, intervjuer kommer hållas omgående.

Information om uppdraget

För Trafikverket Planerings räkning söker vi fyra Administrativa Utredare för hantering av ärende gällande ekonomisk skada med stationering i Kristianstad.

Trafikverkets verksamhetsområde Planering har i uppdrag att bidra till samhällsutvecklingen och ge förutsättningar för goda rese- och transportmöjligheter. Åtagandena blir allt mer komplexa och intressanta i takt med att kraven på tillgänglighet, säkerhet, hälsa och miljö ökar. På sektionen Eftermarknad hanteras det ärenden som uppkommer efter det att ett tåg har rullat. Det kan bland annat röra fakturering mot järnvägsföretag, reklamationer och bestridande samt sakskador.

På kontoret i Kristianstad finns en välkomnande miljö med öppet och aktivitetsbaserat kontorslandskap. I teamet har du fem kollegor som sitter med liknande arbetsuppgifter, varav en har rollen som samordnare för gruppen.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Trafikverkets önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till AcademicWork
Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Trafikverket. Deras intention är att du på sikt ska kunna bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

Arbetsuppgifter

Som Administrativ Utredare kommer du att få arbeta med diverse ärenden som uppkommer när ett tåg har körts och något har hänt längst vägen. Du kommer att vistas i en utvecklande miljö med högt tempo och eget ansvar som växer i takt med din utveckling.

Exempel på arbetsuppgifter är:
  • Ta emot, registrera och diarieföra inkommande ärenden av ekonomisk skada
  • Utreda och hantera ärende med hjälp av system, underlag samt kontakt med andra intressenter
  • Beslutsfattning efter genomförd utredning
  • Avsluta ärende och ombesörja utbetalning av krav, samt administrera avslut
Inledningsvis kommer du att få gå en utbildning under fyra veckor tillsammans med dina nya kollegor. Utbildningen syftar till att ge din kunskap kring den nya lagen, systemen du kommer att arbeta i och ge dig kunskap kring typen av ärende som kan komma in.

Det kommer löpande vara stort fokus på din kompetensutveckling där du i samband med din anställning får gå ett utbildningsprogram innehållandes utbildning i bland annat självledarskap. Utbildningarna går du tillsammans med andra konsulter på Trafikverket som sitter i liknande roller runt om i landet vilket ger dig möjlighet till att skapa att stort kontaktnät i branschen.

Vi söker dig som
  • Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, service management eller logistik
  • Har en god förmåga att läsa och förstå komplexa texter i form av lagtexter etc. vilket medför att det finns ett krav på mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person är du kommunikativ och strukturerad, med ett stort driv och viljan att snabbt axla eget ansvar och nya arbetsuppgifter. Samtidigt ser vi att det är avgörande att du har god samarbetsförmåga och är utåtriktad genom att lätt knyta kontakter med andra. Du är även självgående med en förmåga att lösa de problem du ställs inför. Då du kommer ta till dig stora volymer med information är det viktigt att du har en analytisk förmåga och kan sålla bland informationen du får till dig. Vi tycker att det är viktigt att du kommer in med en positiv inställning och en nyfikenhet att utvecklas i tjänsten.

Övrig information
  • Start: Omgående
  • Omfattning: 12 månader med goda chanser till förlängning. Trafikverket söker någon som långsiktigt vill utvecklas inom verksamheten.
  • Placering: Kristianstad
Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på mal02@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar, hör gärna av dig där!

Vårt erbjudande till dig som heltidskonsult hos Academic Work inkluderar utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef också rabatter och erbjudanden genom vår konsultportal. Läs mer om vårt erbjudande här
Mer info
Område Kristianstad
Yrkesroll Administration
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Resor och transporter är en stor del av Trafikverkets vardag. Myndigheten arbetar varje dag, dygnet runt, för att det ska fungera. De bygger och sköter statliga vägar och järnvägar och ansvarar för långsiktig planering av vägtrafik, järnvägstrafik, sjöfart och luftfart. Trafikverket utvecklar och förvaltar smart infrastruktur i samverkan med andra aktörer för att underlätta livet i hela Sverige.