Driftchef till AB Kristianstadbyggen (ABK)

Driftchef till AB Kristianstadbyggen (ABK)


Vi erbjuder dig en tjänst som Driftchef där du leder ABK:s driftavdelning mot säker, hållbar och energieffektiv drift av fastigheterna. Kontaktytorna internt såväl som externt är många och dina närmsta medarbetare är mycket erfarna. Är du redo för en ny utmaning så kommer vi att utveckla varandra!

Dina arbetsuppgifter
Vi välkomnar dig till en bred roll som Driftchef i en kompetent och erfaren organisation. Tillsammans med ditt team arbetar du för en säker och hållbar drift av såväl befintliga fastigheter som för nyproduktion. Dina ansvarsområden och arbetsuppgifter kommer bland annat utgöras av: - Personalansvar samt aktivt leda och fördela arbetet över ABK:s driftavdelning. - Arbeta och verka förbättringsorienterat och driva projekt inom avdelningen gällande el/ventilation/VVS/energieffektivisering. - Kontakt med externa samarbetspartners så som C4 Energi och övriga kommunala bolag och förvaltningar, externa konsulter, myndigheter mm. - Budgetansvar, verka för en god ekonomi genom att arbeta med verksamhetsmål och resultatansvar. - Övergripande planering och ansvar för Fastighetsjourens verksamhet och funktion. Du rapporterar till Fastighetschef och ansvarar för Driftavdelningens medarbetare som består av sju medarbetare. Du välkomnas till en roll i ett bolag som lägger mycket stort värde på sin familjära företagskultur med tydliga värderingar, socialt hjärta och ett fokuserat arbete mot uppsatta verksamhetsmål både för nöjda hyresgäster och nöjda medarbetare.

Din profil
Vi söker dig som har flera års erfarenhet av en liknande roll där du förvärvat dig mycket god kompetens inom el/ventilation/VVS/styr & reglerteknik. Har du utöver din erfarenhet även relevant eftergymnasial utbildning är det meriterande. Du har ett tydligt tekniskt intresse och följer teknikutvecklingen inom ditt yrkesområde. Vi bedömer det vara starkt meriterande om du har/har haft personalansvar tidigare men allra viktigast är förmågan att leda med rätt ledaregenskaper i kombination med god teknisk kompetens. Vidare är du en mycket god administratör med data- och systemvana samt god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du har körkort och tillgång till bil. Stor vikt lägger vi självklart vid din personlighet. Du leder genom ett coachande förhållningssätt med en god förmåga att motivera din personal i vardagen samtidigt som du leder och fördelar arbetet. Du är ansvarstagande, strukturerad, har mycket lätt för att samarbeta med andra och skapa goda relationer till din omgivning. Det tilltalar dig att flexibelt växla mellan mer strategiska som operativa perspektiv samt att i en planerad vardag hantera det oplanerade.

Övrig information
Placeringsort: Kristianstad Arbetstid: Dagtid med möjlighet till flextid Omfattning: Tillsvidare med tillämpad provanställning Lön: Individuell lönesättning Start: Snarast med hänsyn till uppsägningstid Tycker du att beskrivningen passar in på dig och låter som rätt nästa steg i din yrkeskarriär? Då ser vi fram emot att höra av dig. ABK har valt att samarbeta med Maxkompetens i den här rekryteringsprocessen. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Therese Hulte therese.hulte@maxkompetens.se, 044-781 44 80. Under hennes semester v 28-32 nås någon av kontorets kollegor på 044-781 25 25. Sista ansökningsdag är 21 aug 2022. Ansökningar via e-post mottages ej med hänvisning till GDPR.

Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003. Vi har kunduppdrag i hela landet och kontor i; Stockholm, Växjö, Kristianstad, Halmstad, Borås & Göteborg. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har 250 anställda. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri. Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.

Om kunden
AB Kristianstadsbyggen (ABK) är kommunens största bostadsbolag. Huvuduppgiften är att bygga nya fastigheter och att förvalta 9200 hyresbostäder, 232 butiker och kontor, alla kommunala äldreboenden och gruppboenden samt Kristianstad Arena. Merparten av förvaltningen sker inom företaget och ABK har bland annat egna fastighetsskötare, snickare och målare. Bolaget är en av de största arbetsgivarna i kommunen med ca 200 anställda fördelade på huvudkontor och områdeskontor i våra bostadsområden.

Mer info
Område Kristianstad
Yrkesroll Organisation & ledning, Chefsbefattningar, Bygg & Hantverk
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.maxkompetens.se
Sista ansökningsdag 21 aug 2022 (45 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003. Vi har kunduppdrag i hela landet och kontor i; Stockholm, Växjö, Kristianstad, Halmstad, Borås & Göteborg. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har 250 anställda. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri. Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.