SGS DNA i Köping söker Senior specialist customer support till vår avdelning Technology Development and Customer Support (TDC), start 1:a oktober 2018

På avdelningen Technology Development and Customer Support (TDC) bedrivs produkt- och processutvecklingsprojekt, teknisk support, kundsupport samt offert och orderhantering.

Utöver det arbetar vi bl.a. med utredning av kundklagomål, korrigerande och förebyggande aktiviteter samt ändringsärenden.

Om tjänsten
Inom Customer Support ligger fokus på kundkommunikation samt hantering av offerter och order. I tjänsten ingår arbete som berör både interna och externa kunder. Du ansvarar för customer support processen och driver förbättringsprojekt som berör denna process. Du fungerar även som en länk mellan produktion och säljare och våra kunder.

De huvudsakligaarbetsuppgifterna är:
  • Orderinläggning
  • Orderbekräftelse
  • Kundkommunikation och kundsupport
  • Support till Key Account Manager
  • Projektledning
Arbetet kräver:
  • hög noggrannhet och integritet, men också analytisk förmåga i utredningsarbeten
  • strukturerat och metodiskt arbetssätt samt administrativ förmåga
  • god förmåga att arbeta självständigt, både när det gäller planering och genomförandet av arbetsuppgifterna.
Vi arbetar i system som MS Office, MS Visio, Sharepoint,
InfoPath, Webex, LIMS (SampleManager 11), FileMakerPRO och MasterControl.

Önskade kvalifikationer
Kandidat- eller magisterexamen inom kemi-, bioteknik eller ekonomi.
Erfarenhet från liknande arbete med administrativa arbetsuppgifter är meriterade. Goda kunskaper i MS Office-paket (t.ex. Excel, Word, Outlook, PowerPoint). Goda kunskaper i engelska och svenska (tal och skrift)

Vi lägger stor vikt på dina personliga egenskaper och din förmåga att passa in hos oss. Du är kundorienterad, du tycker om att arbeta i grupp samtidigt som du är prestiglös och ansvarsfull och kan arbeta självständigt.

Erfarenhet av kvalitetssäkringsarbete och kvalitetssystem, gärna relaterade till medicinteknik, dvs. ISO13485 och/eller 21CFR820 samt utbildning och/eller erfarenhet i projektledning är meriterande.

Arbetstid/Varaktighet
Tjänsten är tillsvidare
Heltid, 100 %, 40 timmar/vecka.

Ersättning
Fastlön

Kontaktpersoner
Ali Al-Ameri, Manager Technology Development and Customer Support 0221-296 52, ali.al-ameri@sgsdna.com
Rebecka Bodin, Unionen representant, rebecka.bodin@sgsdna.com

Övrigt
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings-och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansökan
Tar endast emot ansökan via epost: work@sgsdna.com
Bifoga ett personligt brev och CV

Sök tjänsten snarast då urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag som är 2018-09-28.
Mer info
Område Köping
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.sgsdna.com
Sista ansökningsdag 28 sept (3 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

SGS DNA är ett välrenommerat företag som ingår i QIAGEN koncernen. Företaget ligger i Köping och har 55 anställda. Vi jobbar med kundanpassade medicintekniska produkter för i första hand diagnostik (IVD) men även andra användningsområden. Företaget tillhandahåller även vissa relaterade tjänster som analys och stabilitetsstudier. Vi applicerar Medicinsktekniska direktiven, ISO13485 (EU) och 21CFR820 (USA). SGS DNAs kunder finns på den europeiska och amerikanska marknaden och vi omsatte ca 50 miljoner SEK under förra året. Vi befinner oss i en expansiv period. Vi jobbar i en internationell miljö och företagsspråket är engelska.