Försäljningskoordinator

Försäljningskoordinator

Vi söker en Försäljningskoordinator till Östra Ljungby

Börjessons Lastbilar AB och Scania genomgår en transformation från att vara en leverantör av lastbilar, bussar och motorer till en leverantör av kompletta och hållbara transportlösningar.

Efterfrågan av våra tjänster och vår service ökar vilket gör att vi nu söker en medarbetare till vår anläggning i Östra Ljungby

Ditt uppdrag

Som försäljningskoordinator hanterar du hela processen från order till leverans, samt ger administrativt stöd till säljteamet.
Arbetet utförs på ett strukturerat och metodiskt sätt i enlighet med våra givna rutiner. Förmåga att organisera och prioritera är avgörande då många uppgifter styrs av deadlines. Några av försäljningsadministratörens arbetsuppgifter är att:
  • Ge administrativt stöd inom säljteamet
  • Säkerställa att förberedelser för fordonsleverans sker smidigt och enligt deadline
  • Sammanställa information som krävs och utfärda interna arbetsorder
  • Säkerställa att kundfinansiering är ordnad
  • Planera alla moment från det att chassi anländer från fabrik till leverans till kund
  • Bevaka leveransplan
  • Förbereda överlämning av fordon och säkerställa att alla förutsättningar är uppfyllda.
  • Sammanställa och förbereda dokumentation som krävs
  • Ha kontakt med berörda myndigheter
  • Hantera inköpsfakturor
Din profil

I arbetet är du metodisk, ordningsam och noggrann. Dessutom har du ett bra siffersinne. Vidare har du en mycket god servicekänsla. Du planerar och prioriterar självständigt dina arbetsuppgifter. Du är flexibel och van vid att hantera stressiga situationer. Ditt fokus på kommunikation med kunder och leverantörer är nyckeln till att utföra detta arbete framgångsrikt.

Du har gymnasial utbildning minst 3 år med ekonomisk inriktning och minst 3 års dokumenterad erfarenhet från liknande administrativt arbete som innehållit egen planering och prioritering. Datorvana och datorkunskap krävs då arbetet i många moment kräver god systemförståelse.

Körkort behörighet B är ett krav, körkort med behörighet C är meriterande.

Vi erbjuder

Vi erbjuder dig trivsam arbetsmiljö med erfarna och trevliga kollegor som hjälper dig att växa med uppgifterna. Vi erbjuder dessutom mycket goda möjligheter till vidareutbildning och vidareutveckling inom Börjessonkoncernen.

Arbetet sker på schemalagd tid, 08:00-17:00. Tjänsten är tillsvidare.

Tjänsten är placerad i Östra Ljungby. Tillsammans med en kollega i Kristianstad ansvarar ni för det totala flödet inom bolaget vilket innebär att ni även stödjer Alingsås.

Ansökan

Om du vill bli del i vår gemenskap och bidra till verksamhetens fortsatta utveckling är du välkommen att ansöka.

Ansök via vår karriärsida: https://borjessonkoncernen.teamtailor.com/ Sista ansökningsdag är den 15 december. Intervjuer sker löpande varför tjänsten kan tillsättas tidigare.

Vid frågor om tjänsten kontakta Kommersiell chef Mathias Schildt, 0736 - 40 54 15. Läs gärna mer på www.borjessonslastbilar.se.

Välkommen med din ansökan!
Mer info
Område Klippan
Yrkesroll Försäljning, Säljsupport
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag 15 dec 2019 (8 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Börjessons är ett familjeföretag med högt anseende på marknaden sedan 1955, med verksamhet och försäljning, service och reparation av nya/begagnade bilar och lastbilar, däck, ATV, båtar samt fordonsfinansiering. Koncernen omsätter i dag ca 2 miljarder kronor med 400 anställda och består av olika bolag som alla är värdeskapande.

Egna anläggningar finns i Alingsås, Helsingborg, Hässleholm, Karlshamn,Karlskrona, Klippan, Kristianstad, Ronneby, Olofström, Sölvesborg, Ängelholm och Östra Ljungby.

Börjessons är marknadsledande representant för Scania, Volkswagen, Audi, SEAT, Skoda, Volkswagen Transportbilar och ATV/Båtverksamhet samt försäljning av begagnade fordon.