Vi söker en ny medarbetare till Logistikavdelningen!I rollen som
Transport Office Assistant är det huvudsakliga uppdraget att organisera transportmedel så produkter levereras i enighet med kostnad- och effektivitetsmål. Du planerar och bokar transporterna till våra kunder, hanterar transportdokumentation och sköter kontakten med speditörerna. Vidare kommer du hantera fakturor, utföra CMR insamling samt sköta lageruttag.
Kvalifikationer: - God kunskap i Svenska och Engelska
- Analytiskt lagd. Du bör gilla att arbeta med siffror och statistik
Meriterande: - Ha god kännedom om verksamhetssystemet SAP
- God kännedom om Sofidel Swedens verksamhet och processer
Personliga egenskaperDå tjänsten innebär mycket kontakt både internt och externt söker vi en flexibel och serviceinriktad person som är en god representant för företaget. Vidare är det viktigt att du är noggrann, strukturerad och kan ta egna initiativ. Det är även viktigt att du har goda språkliga kunskaper i svenska och engelska och att du kan uttrycka dig såväl i tal som skrift. Du kommer analysera statistik/siffror och i rollen som Transport Office Assistant rapporterar du direkt till Country Logistics Manager.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Anställningsvillkor:Tjänstemannabefattning, Dagtid, 100 %
Tillträde: Omgående
Varaktighet: Tillsvidare
AnsökanVi önskar att intresseanmälan skickas till ansokan.sweden@sofidel.comsenast den 15/12.
Märk mailet med "
Transport Office Assistant". Urvalsprocessen kommer ske löpande.
Vid eventuella frågor gällande tjänsten kontakta HR-avdelningen, Hr.Sweden@sofidel.com