Inköpsansvarig

Inköpsansvarig

Letar du efter en ny utmaning? Har du eller har du haft en roll som inköpare? Då kan Impecta Fröhandel vara din nästa arbetsplats! Vi är ett familjeföretag från Julita i Sörmland som drivs av odlare, för odlare. Vi befinner oss i en stark tillväxtfas och behöver därför förstärka vår inköpsavdelning. Ser du möjligheter i att både påverka, vara ansvarig och högst delaktig i vidareutvecklingen av vår inköpsfunktion tycker vi du skall läsa vidare. Blir du nyfiken? Läs mer nedan och kolla även in filmen om oss på https://vimeo.com/389892705

Om tjänsten
Du arbetar med och har ett helhetsansvar för alla våra inköp. Du behärskar samtliga steg i inköpsprocessen och kan arbeta både med operativa och taktiska inköpsfrågor som leverantörsbedömningar och upprättande av inköpskalkyler.

Huvudsakliga Arbetsuppgifter
  • Du hanterar inköp på tre huvudområden – Våra produkter, förpackningar/emballage och förbrukningsmaterial för internt bruk.
  • Löpande kontakt med våra leverantörer
  • Förhandlar och begär in offerter
  • Har en kontinuerlig kontroll och helhetssyn på vår ekonomi kring inköpen
  • Hantera kontakten med myndigheter såsom Jordbruksverket, Tullverket och andra relevanta myndigheter
  • Har koll på våra transportlösningar
  • Samverkar internt primärt med produktion, lager och marknad
  • Hanterar övrigt förekommande administrativa arbetsuppgifter inom ramen för inköp
Om dig
Vi vill att du har
  • Minst 2-3 års erfarenhet av arbete som operativ inköpare.
  • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift både på svenska och engelska.
  • Bra datavana och i synnerhet goda kunskaper i excel.
  • Stort plus om du har erfarenhet av importfrågor och tulldeklarationer.
Har du även vana av att arbeta i system (exempelvis ERP/MRP-system) utifrån prognoser och behovsanalyser är det ett stort plus.

Vidare är du som person strukturerad, noggrann och kan hantera dina arbetsuppgifter självständigt. Din förmåga att prioritera, se helhetsperspektivet och kunna kommunicera både internt och externt bidrar till att du ligger steget före och underlättar för andra i verksamheten. En vilja att utveckla, förbättra och göra saker smartare är egenskaper vi värdesätter extra mycket i den här rollen.

Vad erbjuder vi?
Vi erbjuder en trygg arbetsplats på ett stabilt företag med gott renommé. Vi är ett framåtblickande företag i stark tillväxt och förändring så därför har du i den här rollen stora möjligheter att påverka och vidareutveckla vår inköpsfunktion. Förutom en konkurrenskraftig lön erbjuder vi 6 veckors semester, friskvårdbidrag, pensions- och försäkringslösning. När du väl är inne i jobbet erbjuder vi för dig som vill även en möjlighet till distansarbete.

Så här rekryterar vi
Du söker jobbet genom att skicka ditt CV eller LinkedIn länk till jobb@impecta.se – Märk rubriken "Inköpsansvarig". Vi går löpande igenom samtliga ansökningar så vänta inte med din ansökan. De som bäst matchar rollen telefon/video intervjuar vi, därefter är nästa steg en kompetensbaserad intervju, vi tar referenser och gör personlighetstester på slutkandidater. I den här rekryteringen samarbetar vi med rekryteringskonsult Tomas Kvist. Vi tycker det är viktigt att även du får en möjlighet göra din bedömning av oss så därför välkomnar Tomas alla frågor före såväl som under rekryteringsprocessen. Tomas nås på samma mailadress som ovan alternativt 0735-46 56 54.
Mer info
Kontaktperson Tomas Kvist
Telefon 0735465654
Email Mejla Tomas Kvist
Område Katrineholm
Yrkesroll Ekonomi, Inköpare
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.impecta.se
Sista ansökningsdag 21 maj 2021 (7 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Impecta Fröhandel är ett familjeföretag från Julita som drivs av odlare, för odlare. Vi har funnits sedan 1975. Vår ambition är att vara trädgårdsodlarens vän och naturliga frökälla.

Vi är idag ett ägarlett e-handelsföretag som förpackar och säljer fröer i portionsförpackningar under eget varumärke (Impecta®) samt odlingstillbehör för hobbyodling.

Våra kunder är privatpersoner i hela Norden samt ca 250 återförsäljare främst i Sverige.

Vår värdegrund är kvalitet, trygghet och utveckling och vi förväntar oss att du delar våra värderingar.

Vi har en hög ambitionsnivå när det gäller kvalitet. Vårt kvalitetsarbete ska genomsyra allt vi gör och allt vi säljer. Det innefattar alltifrån kommunikation, arbetssätt och produktion till våra produkter. Trygghet för medarbetare och kunder är en självklarhet för oss.

Som medarbetare hoppas vi att du vill utvecklas med och vara en del av företagets utveckling.

Idag är vi 33 helårsanställda och under perioden november-juni utökar vi personalstyrkan med ca 25 personer som arbetar som orderexpeditörer och kundtjänstmedarbetare.