

Servicetekniker / Fälttekniker till Rekal
Är du en person med stort tekniskt intresse och trivs i en roll med frihet under ansvar? Gillar du att arbeta varierat och med mycket kundkontakt? I rollen som servicetekniker hos Rekal erbjuds du en självgående och omväxlande roll.
Om tjänstenDen här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Rekal.
Om företagetRekal har sedan 1987 försett professionella användare inom storkök, restauranger, hotell och sjukvårdssektorn med rengörings- och desinfektionssystem. Idag är de ett av Sveriges ledande företag inom branschen med ca 80 anställda. Deras kompetens och miljöinriktning har fört dem till en position som marknadsledare mot offentlig sektor. Nu är det dags att stärka upp sitt team med en till servicetekniker.
ArbetsuppgifterSom servicetekniker på Rekal är dina dagar omväxlande men arbetsuppgifterna innefattar framförallt reparation samt förebyggande underhållsservice ute hos Rekals kunder. Du har tillgång till en företagsbil och utgår ifrån hemmet och åker direkt ut till kunderna i Värmlandsområdet. Eftersom merparten av jobben utförs på plats hos kund så innebär rollen mycket kundkontakt där du själv sköter orderregistrering och rapportering till kunderna. Du blir tilldelad ett geografiskt distrikt där du har ditt huvudansvar men täcker även upp inom andra distrikt vid behov. Du kommer att genomgå en gedigen introduktion för att på bästa sätt skapa förutsättningar för att snabbt komma in rollen. Inledningsvis får du även en mentor att följa ute på fältet.
Vanligt förekommande arbetsuppgifter:
* Reparation, service och underhåll
* Planerar och bokar in dina besök med kunden
* Uttryckningar på akuta arbeten
* Avslutad gymnasial utbildning, gärna med teknisk inriktning
* Du har ett stort tekniskt intresse
* Tala och skriva obehindrat på svenska och engelska
* B-körkort
* Meriterande med erfarenhet av att arbeta som servicetekniker eller liknande
För att trivas i rollen ska du tycka om att arbeta självständigt med varierade arbetsdagar. Vidare bör du ha ett tekniskt intresse samt vara en person som tar stort ägandeskap över ditt arbete, är noggrann och har förmågan att skapa struktur bland dina arbetsuppgifter. Du trivs och är bekväm med att själv styra över dina dagar och kan prioritera rätt saker. Då tjänsten innebär mycket kundkontakt förstår du vikten av god kommunikation, uppskattar att hjälpa andra och sätter alltid kunden i fokus. Vidare är du flexibel i ditt arbetssätt och hjälper gärna till där det behövs.
Start: Augusti
Plats: Karlstad/Karlskoga
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Om arbetsgivaren
Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.