Hoppa till innehåll
Academic Work logotyp

Sales Team Manager till Academic Work i Karlstad

Publiceringsdatum
27 oktober 2023
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Rollen som Sales Team Manager ger dig möjlighet att växa både som individ och få dina kollegor att nå nya höjder - och vi vågar lova att du kommer ha riktigt kul på vägen!



Om tjänsten

Academic Work är ett av Sveriges största rekryterings- och bemanningsföretag. Vi rekryterar och hyr ut young professionals - studenter och akademiker som befinner sig i början av karriären. Academic Work startades av tre studenter som levde sin egen affärsidé. Nu är vi en internationell verksamhet och idag består koncernen, Akind, av flera varumärken - alla med sin egen expertis.

Vi söker nu en Sales Team Manager till ett av våra säljteam på kontoret i Karlstad. Som Team Manager driver du ett eget team med Account Managers och har en betydelsefull roll i kontorets ledningsgrupp. Du har ett stort intresse för att leda och coacha dina kollegor och tar ansvar för ditt teams resultat. Dessutom har du en viktig roll i att skapa en dynamisk och positiv arbetsmiljö.

Du kommer kombinera din roll som Team Manager med en Account Manager tjänst där du själv ansvarar för att bygga upp och förvalta en kundstock. Vi tror på att ha operativa chefer för att du som ledare ska kunna förstå vår verksamhet bättre och ge bästa möjliga stöd till dina medarbetare.

För att du ska få en bra start i din roll kommer du att löpande få utbildning i ledarskap. Du kommer få de verktyg som du behöver för att samarbeta med nya kollegor och självklart få stöttning från den lokala ledningsgruppen. Utöver det jobbar du tätt med din chef Hanna Bergström som är Branch Manager.

Arbetsuppgifter

Som Sales Team Manager har du fyra huvudsakliga ansvarsområden:

  • Som chef säkerställer du strukturer för att skapa goda resultat. Du arbetar löpande med att planera, organisera och följa upp ditt team för att optimera teamets resultat.
  • Som ledare motiverar och inspirerar du medarbetare och teamet för att skapa engagemang, prestation och måluppfyllnad. Du identifierar och följer upp individuella utvecklingsplaner för dina medarbetare och håller i teammöten såväl som individuella medarbetarsamtal.
  • Som coach skapar du möjlighet för lärande och utveckling. Du arbetar med en tydlig ambition om att alla medarbetare ska få stöd och utrymme till att nå sin fulla potential. Du stöttar dina Account Managers i deras dagliga aktiviteter såsom att följa med på kundbesök och skapa affärer.
  • Som operativ kommer du ansvara över dina egna kunder, från prospektering och nyförsäljning, till att underhålla och utveckla relationen samt samarbetet med dina kunder. Du kommer genomföra egna kundmöten med nya och befintliga kunder och ansvara över hela säljprocessen. I din operativa tid som Account Manager kommer du vara en förebild i vardagen och hålla dig uppdaterad inom våra processer och affärer.

I dina ansvarsområden ovan har du dessutom en aktiv roll i kontorets ledningsgrupp där du förväntas bidra till ett framgångsrikt ledningsgruppsarbete med nära samarbeten med kontorets Team Managers inom Operations och Sales. Vid behov kommer du även att ansvara för att rekrytera och introducera nya medarbetare till ditt team.



Kvalifikationer
  • Har arbetat minst ett år inom B2B-försäljning
  • Har minst ett års erfarenhet av att leda ett säljteam
  • Obehindrade kunskaper i svenska i tal och skrift
  • Goda språkkunskaper i engelska i tal och skrift
  • Har B-körkort

Vad är önskvärd erfarenhet?

  • Flera års erfarenhet inom B2B-försäljning och/eller ledarskap
  • Erfarenhet av att arbeta inom bemanning- och rekryteringsbranschen
  • Erfarenhet inom något av våra affärsområden IT, teknik, ekonomi, lager och logistik
  • Eftergymnasial utbildning inom Business Management, försäljning, marknadsföring, ledarskap eller likvärdigt

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • Resultatinriktad
  • Självkännedom
  • Samarbetsförmåga
  • Strukturerad
  • Affärsmässig

Övrig information:

  • Start: Enligt överenskommelse
  • Plats: Sommargatan 110, Karlstad
  • Omfattning: Heltid, tillsvidare
  • Kontaktuppgifter: Talent Acquisition Partner, Emma Alkner emma.alkner@academicwork.se

Processen: Det första steget i rekryteringsprocessen är att genomföra två tester av Assessio. Det ena är en personlighetskartläggning som tar cirka 20 minuter att slutföra, det andra ett test som testar din kognitiva förmåga som tar 12 minuter att slutföra. Anledningen till att vi använder oss av tester är för att säkerställa en solid och rättvis rekryteringsprocess med fokus på potentialen för den position vi anställer till. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!


Academic Work logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
26 dec. 2023 (19 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se
http://www.academicwork.se

Fler jobb från samma arbetsgivare