Hoppa till innehåll
Academic Work logotyp

Försäkringshandläggare till Kammarkollegiet i Karlstad!

Sista ansökningsdag
01 december 2024 (54 dagar kvar)
Publiceringsdatum
26 september 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Nu öppnar vi upp för en fantastisk möjlighet att samla på sig statlig arbetslivserfarenhet på en attraktiv myndighet i centrala Karlstad! Uppdraget startar redan 21 oktober - så ansök gärna redan idag!



Om tjänsten

Kammarkollegiets Försäkringsavdelning fungerar som statens försäkringsbolag där de arbetar med riskhantering och skadereglering för statliga myndigheter. Ditt främsta fokus kommer vara handläggning genom administration och tecknande av försäkringsavtal. Du kommer agera rådgivande i dialog med både myndigheter och försäkrade personer som omfattas av försäkringarna.

Arbetsdagarna kommer att spenderas på ett fräscht aktivitetsbaserat kontor tillsammans med erfarna och kompetenta kollegor i ett arbetsteam på fem personer. På Kammarkollegiet bemöts alla med vänlighet och respekt och det kommer således finnas en förväntan på att du som söker besitter god samarbetsförmåga, är tillmötesgående, driven och trygg i dig själv!

Du erbjuds

  • Ett varierande och spännande jobb
  • Statlig arbetslivserfarenhet
  • Ett uppdrag hos en attraktiv myndighet
  • Ett aktivitetsbaserat och nyrenoverat kontor


Arbetsuppgifter
  • Ansvara för handläggning och administration av försäkringsavtal genom att teckna nya försäkringar och förlänga befintliga avtal
  • Besvara inkommande frågor och ge rådgivning via mail och telefon, till såväl kunder som försäkrade
  • Begära in kompletterande uppgifter från myndigheter, via telefon och mail
  • Bedöma om försäkring kan beviljas utifrån befintliga försäkringsvillkor
  • Analysera ekonomiska utfall och hantera uppsatta beräkningsmodeller vid tecknande och förlängning av försäkringsavtal


Kvalifikationer
  • Har en avslutad teoretisk högskoleutbildning eller annan relevant eftergymnasial utbildning
  • Har sex månaders relevant arbetslivserfarenhet - exempelvis handläggning, administration, försäljning eller kundservice
  • Har goda kunskaper inom MS Office
  • Kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska, i såväl tal som skrift
  • Har en hög digital mognad och systemvana

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • Hjälpsam
  • Social
  • Ordningsam
  • Stabil
  • Ansvarstagande

Övrig information

  • Start: 21 oktober
  • Omfattning: Heltid fram till 31 mars, med möjlighet till viss förlängning
  • Placering: Karlstad
Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Academic Work logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
01 december 2024 (54 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se