Operations Engineer

Operations Engineer

Jag heter Martin Ingerslev och jag leder Access Monitoring 1, en del av Consumer & Access Operations. Vi är ett fantastiskt gäng människor som ser till att våra kunders tjänster fungerar 24/7, 365 dagar om året och letar efter ett nytt stjärnskott till vårt team.

Vårt uppdrag är att hantera incidenter genom att analysera inkommande larm för att koordinera och lösa incidenter i vårt nät på bästa och snabbaste sätt. Vi försöker ha en helheltsbild på statusen på vårt nät genom att kontrollera arbeten i nätet. Vi ansvarar också för ett proaktivt arbete för att undvika att incidenter uppstår och ge våra kunder bästa möjliga kundupplevelse!

Vi försöker alltid att bli bättre genom att förbättra våra arbetsprocesser och rutiner. Här kommer din input som en del av vårt team vara väldigt värdefull för oss att erbjuda en ännu bättre kundupplevelse.

Är detta din nästa möjlighet?

Som medlem i teamet kommer du att övervaka vårt nät, lösa incidenter, agera som en kontrollant av jobb i nätverken och driva aktiviteter som säkerställer den operativa kvalitén av våra tjänster och nät. Om det här låter intressant så vill vi gärna träffa dig.

Är det här du?

Du är en person med ett stort teknikintresse som gillar utmaningar. Du har ett starkt driv och vilja att lära dig nya saker. Du är en lagspelare som uppskattar en inkluderande miljö. Du gillar att lösa problem med fakta och på ett strukturerat sätt samtidigt som du är bekväm med att ta en nyckelroll när det behövs.

Dina personliga kompetenser:
  • En nyfiken problemlösare
  • Analytisk och strukturerad
  • Samarbetsvillig och öppensinnad
  • Positiv och en glädjespridare
  • Du har ett driv att vilja lära dig mer
Jag värderar ett team som består med olika bakgrunder och egenskaper. Erfarenhet inom följande områden är meriterade men din ambition, inställning och personliga egenskaper är minst lika viktiga.
  • Tidigare erfarenhet inom drift , teknisk support eller annat arbete inom telefokbranschen.
  • Kännedom om ITIL. Förändringshantering, Problemhantering, Incidenthantering, teknisk support mm.
  • Utbildning eller arbetslivserfarenhet inom relevant område
Anställningen är på en säkerhetsklassad anläggning, svenskt medborgarskap samt säkerhetskontroller är ett krav. Tjänsten kan innebära helg- samt natt-arbeten och du måste kunna kommunicera obehindrat på både svenska och engelska.

Mer än bara ett jobb!

Oavsett vilket jobb du söker hos oss, ger vi dig verktygen och stödet du behöver för att styra din personliga utveckling. Vi vill hjälpa dig att utvecklas både på ett personligt plan och i din yrkesroll. Hos oss blir du en del av ett kreativt, motiverande och välkomnade företag där alla kan vara sig själva, med likvärdiga möjligheter att utvecklas. Vi respekterar människor och värdesätter mångfald. Förutom en attraktiv och inkluderande arbetsmiljö erbjuder vi flexibilitet och ett brett utbud av olika förmåner.

Intresserad?

Tveka inte att skicka in din ansökan om du vill bli en del utav vårt team! Om du vill veta mer om jobbet är du välkommen att kontakta mig på martin.ingerslev@teliacompany.com eller kontakta mig på LinkedIn.

Vi ser fram emot din ansökan. För att kunna hantera dina personuppgifter på ett säkert sätt, ber vi dig att ansöka via vårt rekryteringssystem. Vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar via e-post eller andra kanaler. Urval och intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Sista ansökningsdatum är 2022-08-28.

Välkommen till Telia - Home to your next big opportunity!
Mer info
Område Karlstad
Yrkesroll Teknik & Ingenjör, Ingenjör
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag 28 aug 2022 (11 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Everything we do is reflected in our purpose: To reinvent better connected living. That's how we make a difference for our customers in the big and in the small. That's how we contribute to the lives and livelihoods where we are present. Our skilled people and partners, innovative technologies and powerful networks are there to make daily life smoother and richer for our customers and help societies and business become more efficient and sustainable. Welcome to Telia, the home of your next big opportunity and a place where everyone can be themselves with equal access to opportunities.