B2B SPOC SE Operation Engineer

B2B SPOC SE Operation Engineer

06-Vill du vara del av ett team av ingenjörer som driver nätverken i Telia Company Nordic & Baltic? Då skulle detta vara den perfekta rollen för dig! Som Operations Engineer kommer du att övervaka och driva automatiseringar för våra nätverk för att ge maximal prestanda och tillgänglighet för våra kunder.

Jag heter Anna-Karin Brandt och leder vårt Control Center-team. Vi på Telia Control Center i Karlstad är en unik arbetsplats som arbetar med Incident Management av Telia Companys tjänster, nätverk och kundlösningar. Vi säkerställer driften för alla Telias kunder relaterat till alla Telia produkter och tjänster. Vi är del av en stor, driven och mycket kompetent division av Telia som upptäcker, analyserar och åtgärdar fel i våra nätverk. Verksamheten är igång 24/7, 365 dagar om året.

IT och telekombranschen förändras snabbare än någonsin och på Telia har vi bestämt oss för att ta ledningen i denna utveckling. I vår organisation sätter vi kunden först för att leverera en kundupplevelse och support i världsklass

Är det här din nästa möjlighet?

Just nu söker vi Solutions Engineers för att stärka vårt team. Som B2B SPOC SE Operation Engineer kommer du att utveckla och sätta rutiner, dokumentera och agera enligt våra Telia Company-gemensamma processer både proaktiva och i realtid. Ditt bidrag kommer att vara centralt och du får stor möjlighet att påverka arbetet som ditt team gör.

Rollen kräver ett nära samarbete med andra enheter för att möta kundernas behov och hantera externa relationer, för att förbättra kundupplevelsen och säkra kundorienteringen. Framåt kommer du även komma i kontakt med AI och ML, Big Data-analys för AIOps.

Är det här du?
  • Du är självgående med ett starkt driv. Samtidigt är du en lagspelare som uppskattar en inkluderande lagmiljö.
  • Du har ett problemlösningstänk för att se helheten och tar hänsyn till bredare överväganden.
  • Du har en passion för att förbättra kundupplevelsen - främja och driva en kundfokuserad miljö, vilket säkerställer stark kundservice.
  • Du säkerställer affärsetik och efterlevnad av företagets policyer.
  • Som person är du ansvarstagande och har förmågan att bygga goda relationer.
Dina egenskaper:
  • Nyfiken doer
  • Samarbetsförenklare
  • Positiv ledare
Din erfarenhet:
  • Erfarenhet av att arbeta med kunden i fokus
  • Du har universitetsexamen eller yrkesexamen inom relevant område eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
  • Kännedom om bl a ITIL. Förändringshantering, Problemhantering, Incidenthantering
  • God kommunikationsförmåga på svenska och engelska.
Då arbetet utförs på en säker site kommer du genomgå en säkerhets- och bakgrundskontroll. Svenskt medborgarskap är därför ett krav.

Mer än bara ett jobb!

Oavsett vilket jobb du söker hos oss, ger vi dig verktygen och stödet du behöver för att styra din personliga utveckling. Vi vill hjälpa dig att utvecklas både på ett personligt plan och i din yrkesroll. Hos oss blir du en del av ett kreativt, motiverande och välkomnade företag där alla kan vara sig själva, med likvärdiga möjligheter att utvecklas. Vi respekterar människor och värdesätter mångfald. Förutom en attraktiv och inkluderande arbetsmiljö erbjuder vi flexibilitet och ett brett utbud av olika förmåner.

Intresserad?

Tveka inte att skicka in din ansökan om du vill bli en del utav vårt team! Om du vill veta mer om jobbet är du välkommen att kontakta Anna-Karin Brandt anna-karin.brandt@teliacompany.com

Vi ser fram emot din ansökan. För att kunna hantera dina personuppgifter på ett säkert sätt, ber vi dig att ansöka via vårt rekryteringssystem. Vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar via e-post eller andra kanaler. Urval och intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Sista ansökningsdatum är 2022-08-21

Välkommen till Telia - Home to your next big opportunity!
Mer info
Område Karlstad
Yrkesroll Teknik & Ingenjör, Ingenjör
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag 21 aug 2022 (45 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Everything we do is reflected in our purpose: To reinvent better connected living. That's how we make a difference for our customers in the big and in the small. That's how we contribute to the lives and livelihoods where we are present. Our skilled people and partners, innovative technologies and powerful networks are there to make daily life smoother and richer for our customers and help societies and business become more efficient and sustainable. Welcome to Telia, the home of your next big opportunity and a place where everyone can be themselves with equal access to opportunities.