Gruppchef till Kundservice hos SBAB

Gruppchef till Kundservice hos SBAB

Om du är en innovativ och engagerad ledare, flexibel och passionerad för kunden, är det här en perfekt roll för dig, där du jobbar med kundupplevelsen i Sveriges just nu mest snabbväxande bolånebank.

Bank & finansbranschen är under stor förändring. Med hållbarhet i fokus driver vi förändring och vi vill leda utvecklingen inom vårt område boende och boendeekonomi. Förändrade kundbeteenden och digitaliseringen med ökad transparens, skapar stora möjligheter för oss. Vi växer och tar marknadsandelar. Vårt värderingsdrivna arbetssätt med inkluderande ledarskap och självdrivande medarbetare tar oss beslutsamt framåt med tempo.

SBAB fortsätter växa och söker dig som med utgångspunkt i våra affärsmål och vår vision har förmåga att utveckla dig själv och verksamheten. Är det du?

Vi växer så det knakar och kommer under hösten starta upp ytterligare ett team med kundansvariga inom Kundservice och söker nu dig med erfarenhet inom området. Som chef inom Kundservice arbetar du tillsammans med övriga ledare och medarbetare för att säkra den övergripande strategin och medverkar till vår vision – att erbjuda Sveriges Bästa Bolån.

Ditt fokus kommer att vara att leda och utveckla kundservice och ditt team genom att tillvarata och utveckla medarbetarnas kompetenser och erfarenheter. Att säkerställa att beslutade förändringar genomförs och att uppdrag inom vår affärsplan fullföljs tillhör också ditt ansvarsområde. Gruppen består av ca 15 medarbetare, såväl Kundansvariga som Kredithandläggare. Tjänsten rapporterar till Operativ Chef för Kundservice.

Jobbet innebär inte bara ett personalansvar, det är att ta ansvar för att saker händer i verksamheten. Du har tillsammans med medarbetare och ledningsfunktionen ett tydligt kundfokus. Ett ansvar för att aktivt bidra till att vår verksamhet stödjer den övergripande strategin och att vi lever ambitionen att bidra till bättre boende och boendeekonomi.

Du drivs av utmaningen att ständigt utveckla affären, dina medarbetare och dig själv. Är du en innovativ och engagerad person, flexibel och passionerad för våra kunder är det här en perfekt roll för dig. Uppdraget innefattar att utveckla kundresan inom ramen för Kundservice och i det stärka kundupplevelsen i Sveriges just nu mest snabbväxande bolånebank.

Din bakgrund - det vet du bäst. Överraska oss!

Det vi vet är att vår omvärld förändras i en allt snabbare takt och ju mer komplexa arbetsuppgifter, desto viktigare med en organisation som präglas av mångfald, för att uppnå bästa möjliga resultat. Mångfald är därför en viktig del i vårt rekryteringsarbete. För oss handlar det om att arbeta inkluderande och att aktivt ta ställning för att olikheter berikar.

För att trivas i den här rollen tror vi att du är en affärsdriven ledare med förmåga att skapa tillväxt och lönsamhet. Du har en strategisk och analytisk förmåga som du kan omsätta i handling. Du har förmågan att verka genom andra, inspirera och entusiasmera. Som ledare är du inkluderande, kommunikativ och trivs i en utåtriktad roll.

Att skapa delaktighet, engagemang, tillit, ansvar och tydlighet är något du är riktigt bra på och tycker om att göra. Det är en fördel om du har haft ledaransvar i någon form tidigare.

Din ansökan
Stämmer detta in på dig? Ansök redan idag, dock senast den 18 augusti 2019. I denna rekrytering samarbetar vi med We Select. Har du frågor om tjänsten kontakta Emelie Sandsten, tel. 0707-60 36 96. I din ansökan ber vi dig inkludera CV samt personligt brev. Om du inte har ditt CV och personliga brev tillgängligt kan du även registrera en ansökan med din LinkedIn profil.
Mer info
Kontaktperson Emelie Sandsten
Telefon 0707 60 36 96
Område Karlstad
Yrkesroll Organisation & ledning, Chefsbefattningar, Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida https://www.sbab.se/
Sista ansökningsdag 18 aug 2019 (1 dag kvar)

Om arbetsgivaren

SBAB bildades 1985 och ägs av svenska staten. Vår affärsidé är att med nytänkande och omtanke erbjuda lån och sparande till privatpersoner, bostadsrättsföreningar och fastighetsbolag i Sverige. För att särskilja oss på bolånemarknaden, långsiktigt förstärka vår konkurrenskraft och uppnå vår vision – att erbjuda Sveriges bästa bolån – arbetar vi ständigt med att utveckla vårt kunderbjudande. Antalet kunder uppgår till cirka 400 000 och vi är cirka 600 medarbetare. SBAB har mycket nöjda kunder enligt Svenskt Kvalitetsindex. Enligt Great Place to Work är SBAB en av Sveriges bästa arbetsplatser 2018 bland större företag.