Affärsutvecklare, Region Värmland, Kollektivtrafiken

Affärsutvecklare, Region Värmland, Kollektivtrafiken

Är du en van och driftig projektledare som lockas av att få vidareutveckla vår affärsmodell? Tycker du om att ha varierade arbetsuppgifter med stora möjligheter till att påverka? Trivs du dessutom med samverkan och nätverkande? Nu har du chansen!

Vill du vara med oss på Region Värmland för att utveckla kollektivtrafiken?

Om tjänsten
Som affärsutvecklare kommer du initialt dedikeras ett större upphandlingsprojekt gällande trafikavtal, men på sikt handlar det om att hantera flera parallella projekt samt att utveckla affärsmodellen. Vidare kommer du att ha en central roll i nuvarande och kommande upphandlingsprocesser, där du projektleder eller deltar i arbetet samt ingår i styrgrupp beroende på roll.

I rollen arbetar du självständigt, men har samtidigt många olika kontaktytor både internt och externt. Nära samarbete sker med trafikchef genom att bistå med underlag samt analysera effekter och utvärdera olika åtgärder inom våra trafikområden. Det är av stor vikt att hitta avtalsformer som driver utveckling för både beställare och utförare. Samverkan sker även med marknadschef eftersom alla åtgärder alltid ska ha ett kundperspektiv. Nära samarbete har du även med branschens parter och andra regioner där du följer utvecklingen nationellt i olika nätverk.

Du följer branschens utveckling avseende upphandlingsmodeller och de upphandlingar som genomförs. Omvärldsanalyser är viktigt för att leda utveckling i Värmland i rätt riktning. Vid behov deltar du på ledningsmöten och politiska beslutsorgan och är föredragande i aktuella ärenden.

I din roll som affärsutvecklare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
  • Projektledning
  • Utveckling av affärsmodell
  • Samverkan
Detta är en nyinrättad roll och här får du förmånen att forma din roll och vardag.

Tjänsten som affärsutvecklare är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse.

Om dig
Vi söker dig som har akademisk utbildning inom juridik, samhällsvetenskap, ekonomi eller förvärvat motsvarande kunskaper via yrkeslivet. Du har flera års erfarenhet av att framgångsrikt driva projekt. Har du erfarenhet av kollektivtrafik och/eller arbete i en politiskt styrd organisation kan det vara ett plus, men inget krav. Eftersom tjänsten innefattar arbete med upphandling av trafikavtal ska du ha kännedom om för- och nackdelar med olika avtalsmodeller.

Har du har en naturlig fallenhet för att samverka med andra och att skapa ett brett nätverk? Är du nyfiken, analytisk och triggas av att hitta lösningar? Sätter du upp höga mål och tycker att det är viktigt att nå resultat? Är du dessutom trovärdig, lyhörd med en god kommunikationsförmåga? Då är du varmt välkommen till oss!

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Inför eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister.

Om Region Värmland Kollektivtrafiken
Region Värmland är till för att alla i Värmland ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi är cirka 8000 medarbetare som arbetar med hälso- och sjukvård, tandvård, utbildning, regional utveckling och kollektivtrafik.

Region Värmland Kollektivtrafik organiserar regiontrafik med buss och tåg, tätortstrafik i Karlstad, Arvika, Kristinehamn och Säffle, skoltrafik, anropsstyrd trafik, färdtjänst och sjukresor i Värmland samt båtbusstrafik under sommaren. Trafiken utförs under varumärkena Värmlandstrafik och Karlstadsbuss.

Om ansökan
Tjänsten har tillträde snarast enligt överenskommelse, så vänta inte med din ansökan, då rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga ditt CV och personliga brev där du beskriver dig själv, vad som lockar med tjänsten och vad du kan tillföra. Sista ansökningsdag är 2021-05-23. Ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök" nedan.

Tester utförs på slutkandidater. Inför eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult på Adecco:
- Marianne Pettersson, tel 054-771 85 44, marianne.pettersson@adecco.se

För övriga frågor går det även bra att kontakta Region Värmland:
  • Chef verksamhetsstyrning, Hanne Carlén, tel 010-832 81 15
  • Facklig företrädare Vision, Marit Olsson, tel 010-832 81 24
  • Facklig företrädare för SACO nås via växeln, tel 010-831 50 00
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Affärsutvecklare, Projektledare, Projekt, Projektutveckling, Upphandling, Avtal, Avtalsmodeller, Juridik, Ekonomi, Samhällskunskap, Region Värmland, Kollektivtrafik, Värmlandstrafik, Värmland, Karlstad, Adecco
Mer info
Kontaktperson Marianne Pettersson
Telefon 054-771 85 44
Område Karlstad
Yrkesroll Administration
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Adecco
Hemsida http://www.adecco.se/
Sista ansökningsdag 23 maj 2021 (7 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Varje dag gör vi skillnad. För företag, organisationer och individer. Vi ser dagligen våra konsulter och kandidater komma ut i jobb hos våra kunder. Det är anledningen till varför vi går till jobbet varje dag. Som en av världens största HR-leverantörer har vi individens utveckling och kundens behov i fokus, för vi vet hur viktigt det är för ett företags konkurrenskraft att ha rätt person med rätt kompetens på rätt plats.