Supporttekniker till Yabie Enterprise

Supporttekniker till Yabie Enterprise

Tjänstebeskrivning & erbjudande
Är du en person med stort kundfokus som motiveras av att hjälpa kunder i deras arbetsvardag? Tycker du om att arbeta med teknisk problemlösning i en roll med stor omväxling? Då kan du vara den personen som Yabie Enterprise söker till sitt supportteknikerteam!

ERBJUDANDE OCH ARBETSUPPGIFTER

På Yabie Enterprise erbjuds du en omväxlande roll i ett sammansvetsat och kompetent team som präglas av samarbete och öppenhet. Här får du komma in i en organisation där du ges utrymme att arbeta flexibelt och lösningsorienterat samtidigt som du har en bidragande position i företagets utveckling.

Som supporttekniker innebär varje dag en utmaning där dina främsta arbetsuppgifter är att svara på kundernas tekniska frågor och problem. Du kommer att ge förstklassig support till företagets kunder primärt via mail och telefon, men även ute hos kunderna där du ger direkt support och installation samt utbildning av produkten. Eftersom hög kundnöjdhet är Yabie Enterprise signum förväntas du som supporttekniker att ge proaktiv support och snabb respons på kundernas förfrågningar.

I rollen kommer du till exempel att:
* Arbeta proaktivt med support för betal- och kassasystem via mail och telefon
* Installera produkter hos kunder
* Hålla utbildningar för kunder och partners ute på fältet eller via fjärr

Personprofil
Yabie Enterprise brinner för att ge optimal service och support för att underlätta detaljhandelns hantering av betal- och kassasystem. Vi söker därför efter dig som har stark vilja att lära, är nyfiken och arbetar självständigt med att ta reda på information för att ge kunden kvalificerad support. Vi tror att du som person är en ansvarstagande lagspelare som har lätt för att kommunicera, är pedagogisk och har god social förmåga. Därmed kan du styra dina samtal mellan olika kunder och samarbetspartners beroende på hur deras utmaningar och behov skiljer sig åt.

För att lyckas i rollen som supporttekniker krävs vidare:
* Du har teknisk bakgrund och minst 1 års erfarenhet från supporttjänster och databashantering
* Meriterande med kunskaper i Visma Administration, Fortnox, Jeeves eller Visma Business
* Du har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
* Körkort

Företagets kunder finns över hela Norden vilket innebär att supporthantering kan ske på plats hos kund vid ett antal tillfällen per månad. Detta innebär att resor förekommer och kan kräva övernattningar på annan ort.

Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i en roll som supporttekniker.

Övrigt
Start: Omgående/enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Arbetstid: 8-17
Plats: Karlstad

Företagspresentation
Yabie Enterprise är ett fintechbolag. Vi tror på en sömlös och integrerad handel, där delarna i det digitala ekosystemet kommunicera med varandra, i realtid. Vår mission är att ge entreprenörer inom retail obegränsade möjligheter att snabbt anpassa sig efter ett kommersiellt samhälle, som ständigt förändras. Vi ger dem möjligheten att ge sina kunder den bästa köpupplevelsen. Var som helst, när som helst.

I nära samarbete med ledande leverantörer av hårdvara erbjuder vi medelstora butiker och retailkedjor ett komplett butiksdatasystem.

Företaget startades 1999, då under namnet Cash IT. Efter ett förvärv våren 2022 heter bolaget Yabie Enterprise.

Om PerformIQ
PerformIQ - rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till Rekryteringskonsult Alfred Domberg på 073-353 75 07. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Välkommen med din ansökan!

Mer info
Område Karlstad
Yrkesroll Data & IT, Support
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.performiq.se/
Sista ansökningsdag 25 feb 2023 (27 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

PerformIQ - rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till Rekryteringskonsult Alfred Domberg på 073-353 75 07. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Välkommen med din ansökan!